کد خبر: ۶۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

ترکیه: آمریکا تحریم کند، باید از اینجرلیک برود/ آماده مذاکره با یونان هستیم

مولود چاووش اوغلو امروز چهارشنبه هشدار داد، اگر واشنگتن بخواهد ترکیه را تحریم کند، آنکارا همه گزینه‌ها از جمله درخواست خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک را بررسی خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، اگر آمریکا در واکنش به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از سوی آنکارا، این کشور را تحریم کند، ترکیه همه گزینه‌ها را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، چاووش اوغلو با اشاره به اینکه اس-۴۰۰ یک سیستم دفاعی است، نه تهاجمی گفت، اگر آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ را به ترکیه نفروشد، ممکن است روسیه جایگزینی برای آن به ترکیه بدهد.

ترکیه: آمریکا تحریم کند، باید از اینجرلیک برود/ آماده مذاکره با یونان هستیم

چاووش اوغلو در ادامه تاکید کرد، ترکیه به حفاظت از منافع خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه ما در فلات قاره ترکیه در شرق مدیترانه اقدامی صورت دهد. در صورت بروز چنین مساله‌ای مانع آن خواهیم شد.

او در ادامه گفت، ترکیه آماده مذاکره با یونان برای حل مساله شرق مدیترانه است. ما خواستار تنش نیستیم، بلکه خواستار رویکردی هستیم که بتواند ضامن حقوق دو طرف بر مبنای قوانین بین‌المللی باشد.

این مقام ترکیه‌ای اظهار کرد، ممکن است ترکیه با همه کشورهای حوزه مدیترانه از جمله یونان، لبنان و مصر پیمانی دریایی مانند پیمانی که اخیرا با لیبی امضا کرده، منعقد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین