کد خبر: ۶۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

نیویورک تایمز: اطلاعات بانکی میلیون‌ها ایرانی به سرقت رفت

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته است یک نقص امنیتی باعث انتشار اطلاعات بانکی بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در شبکه‌های اجتماعی شده و آن را "جدی‌ترین" نقص امنیتی بانکی ایران خوانده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که به دنبال ناآرامی‌های اخیر در ایران که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بود، اطلاعات بانکی میلیون‌ها ایرانی هک و منتشر شده است.

نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان امنیت سایبری می‌گوید چنین کاری احتمالا با هدف "ایجاد بی‌ثباتی" در ایران صورت گرفته است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز به خبرنگاران گفته است "ما با حمله بسیار سازمان‌یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بودیم که توسط سپر امنیتی دژفا با آن مقابله شد. در حال بررسی ابعاد این حمله سایبری هستیم."

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته است یک نقص امنیتی باعث انتشار اطلاعات بانکی بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در شبکه‌های اجتماعی شده و آن را "جدی‌ترین" نقص امنیتی بانکی ایران خوانده است.

اطلاعات منتشر شده شامل نام دارنده و شماره حساب بانکی افراد است.

آذری‌جهرمی، هک شدن بانک‌های ایران را رد کرده و گفته است "یک پیمانکار فنی سابق، از اطلاعاتی که به آنها دسترسی داشت نسخه پشتیبان گرفته و با دسترسی به این نسخه در حال تهدید و باج‌گیری است."

نیویورک‌تایمز در گزارش خود به نقل از کارشناسان امنیت سایبری گفته است این "حمله سایبری" احتمالا، از سوی یک دولت یا با پشتیبانی یک دولت انجام شده است.

کاخ سفید و ارتش اسرائیل در تماس خبرنگار نیویورک تایمز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

آذری جهرمی هم گفته است "فعلا نمی‌توانم بگویم این حمله توسط چه کشوری انجام گرفته است."

اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات این هک وجود ندارد اما گفته شده اطلاعات مشتریان سه بانک تجارت، سرمایه و ملت به سرقت رفته است. این سه بانک از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما نیز هفته پیش گزارشی درباره هک شدن میلیون‌ها کارت بانکی ایرانیان منتشر کرد اما ساعاتی بعد آن را حذف کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین