کد خبر: ۶۲۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد

رهبر جریان صدر عراق با ارسال پیامی به پارلمان این کشور پیشنهاداتی درباره قانون انتخابات که قرار است امروز (چهارشنبه) تصویب شود، ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صالح محمد العراقی، چهره نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد: صدر با ارسال پیامی به پارلمان عراق، پیشنهاداتی درباره قانون جنجالی انتخابات که قرار است امروز تصویب شود، ارائه کرده و نمایندگان پارلمان را به تصویب آنچه در راستای منافع مردم است، تشویق کرد.

از جمله این پیشنهادات این بود که ضمن توجه به تعداد رای‌دهندگان، کاندیداتوری در هر استان به صورت ۱۰۰ درصدی انفرادی باشد.

مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد

همچنین رهبر جریان صدر عراق توصیه کرد، رای‌گیری در حوزه‌های رای‌گیری خارج کشور حتی به صورت موقت لغو شود، یا به شکل جدی بررسی شوند و یا به آنها کمک شود تا حد امکان در داخل رای دهند و در مورد رای‌گیری مسؤولان امنیتی نیز سختگیری شود.

او درباره شوراهای استان‌ها نیز پیشنهاد کرد، از هر استان تنها سه نفر انتخاب شوند، استاندار، معاون او و رئیس شورای استان، "این شیوه انتخاب مورد رضایت مردم است".

رهبر جریان صدر عراق در ادامه نسبت به عدم رای‌دهی به پپش‌نویس قانون و یا وقت‌کشی در این زمینه هشدار داد و گفت: در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، مردم حرف خود را خواهند زد.

پارلمان عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد امروز پیش‌نویس قانون جنجالی انتخابات را به رای می‌گذارد.

این پارلمان حدود دو هفته قبل پیش‌نویس یاد شده را بررسی کرد که با انتقادات فعالان عراقی و نیز سازمان ملل مواجه شد.

منتقدان تاکید کردند که این پیش‌نویس خواسته‌های مردم عراق را برآورده نمی‌کند.

پیش‌نویس یاد شده بر ساختاری آمیخته از رای‌گیری فردی و لیست‌های انتخابی برای شمارش آرا متکی است؛ شیوه‌ای که تظاهرکنندگان با آن مخالفت کرده و خواستار برگزاری انتخابات به شیوه رای‌گیری فردی و مستقیم و معرفی دارنده بالاترین تعداد رای به عنوان چهره پیروز شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین