کد خبر: ۶۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

ترامپ 2 میلیون دلار جریمه شد

رئیس‌جمهور آمریکا به‌خاطر مصرف وجوه خیریه دریافتی در کمپین انتخاباتی‌اش، مجبور شد 2 میلیون دلار به 8 مؤسسه خیریه کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «لتیشیا جیمز» دادستان کل شهر نیویورک روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «وجوه بالأخره به جایی رسیدند که به آن تعلق داشتند- به ۸ خیریه معتبر. دفتر من به مبارزه جهت جواب‌گو بودن ادامه خواهد داد زیرا هیچ‌کس فراتر از قانون نیست نه یک فرد تاجر، نه یک کاندید ریاست‌جمهوری و نه حتی رئیس‌جمهور آمریکا».

ترامپ هفتم نوامبر (۱۶ آبان) اتهام نقض قوانین فدرال و ایالتی تأمین مالی کمپین‌ها را پذیرفت. این در حالی است که سال گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود این اتهامات را قبول ندارد و طرح آن‌ها را به دموکرات‌های نیویورک منتسب کرده بود.

ترامپ 2 میلیون دلار جریمه شد

ترامپ بر اساس این حکم، مبلغ ۲ میلیون دلار به ۸ مؤسسه و بنیاد مردمی پرداخت کرد. همچنین بنیاد خیریه او به‌طور کامل تعطیل شده است.

در ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷)، تحقیقات «باربارا آندروود» دادستان کل وقت آمریکا، ترامپ و فرزندانش را به سوءاستفاده از وجوه دریافتی «بنیاد دونالد ترامپ» و مصرف آن‌ها در کمپین انتخاباتی و فعالیت‌های تجاری متهم کرد.

ترامپ اعتراف کرده است که بخشی از وجوه خیریه را در شرکت‌های تحت اختیارش هزینه کرده و همچنین ۱۰ هزار دلار بابت کشیدن تصویر پرتره‌اش پرداخت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین