کد خبر: ۶۲۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶

سردار صفوی: آمریکا نیازمند ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار سرلشگر  محمد رحیم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیازمندی آمریكا به جمهوری اسلامی برای تامین امنیت عراق، نشانه عزت، اقتدار و نقش و جایگاه تعیین كنده نظام اسلامی در معادلات سیاسی و روابط بین‌المللی است. 

رحیم صفوی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترك نیروهای مسلح مستقر در استان كردستان در سنندج افزود: وضعیت ژئوپلیتیكی ، امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی نسبت به كشورهای همجوار در حدی است كه آمریكا را نیازمند مساعدت جمهوری اسلامی كرده است.

وی گفت: آمریكا به رغم تمایل واقعی، بناچار حقیقت جمهوری اسلامی را به عنوان وزنه‌ای موثر و تعیین‌كننده در تعامل منطقه‌ای و موثر در حفظ ثبات و امنیت منطقه بواسطه امنیت موجود در كشور پذیرفته است.

وی با اشاره به امنیت پایدار استان كردستان و نقش مردم دراستمرار امنیت افزود: از مردم كردستان كه اصیل‌ترین اقوام ایرانی و آریایی هستند تاكنون چیزی بجز حضور مسوولانه در صحنه‌های حساس انقلاب، شوق عضویت در بسیج و تامین امنیت ندیده‌ایم.

وی روند توسعه در استان كردستان را در مقایسه با برخی استانهای مرزی بسیار مطلوبتر توصیف كرد و گفت: با زمینه‌های بوجود آمده بویژه در دولت نهم روند توسعه استان بیشتر شده و این پیشرفت و توسعه به بركت اهتمام و عنایت مخصوص مقام عظمای ولایت به مناطق مرزی مانند كردستان و سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به گذشت هشت سال از رهبری آیت الله خامنه‌ای افزود: تدابیر حكیمانه معظم له ایران اسلامی را از فتنه دشمنان حاضر در منطقه دور كرد و امروز ایران اسلامی به عنوان یك كشور مقتدر و با نفوذ در منطقه حضور دارد.

وی با تاكید بر نقش وحدت و اتحاد در امنیت به عنوان اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه گفت: شعار سپاه پاسداران در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی افزایش توان دفاعی و رزمی در جهت تحقق این نامگذاری است.

فرمانده كل سپاه پاسداران با بیان ضرورت تقویت معنوی نیروهای مسلح در كنار مجهز شدن به تجهیزات نوین نظامی خواستار حفظ و نگهداری تجهیزات در جهت تامین و حفظ امنیت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین