کد خبر: ۶۲۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸

انتقاد دوما از طرح ضدایرانی کنگره

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه از اقدام کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در تصویب پیش‌نویس طرح موسوم به «خلع سلاح ‌ایران» ابراز نگرانی کرده‌ و آن را تهدیدی برای همکاری‌های استراتژیک مسکو و اشنگتن در زمینه انرژی اتمی دانسته‌است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، کنستانتین کوساچیف روز چهارشنبه در مسکو با ابراز نگرانی از این اقدام گفت: «تصمیم کمیته روابط خارجی به معنی پذیرش بقیه نمایندگان گنگره(آمریکا) و تصویب آن نیست، ولی در هر صورت باید گفت که تلاش برای تصویب چنین طرحی تاسف و ناامیدی شدید ما را در برخواهد داشت، زیرا این قانون از روسیه نیز مانند سایر کشورها می‌خواهد که هرگونه همکاری هسته‌ای با ایرا ن را متوقف ساخته و از صدور تسلیحات پیشرفته متعارف نیز به ایران خودداری کند». 

کوساچیف که نایب‌رئیس دوما نیز می‌باشد افزود: «تصویب چنین قوانینی می‌تواند توافق‌‌های پیشین آمریکا و روسیه برای انجام همکاری‌های اتمی استراتژیک را با تهدیدات جدی مواجه سازد». وی افزود که روسای جمهور دو کشور قرار است در جریان دیدار هفته آتی خود در آمریکا اسناد نهایی مربوط به این همکاری‌ها را به بحث بگذارند.

وی در خاتمه ابراز ابراز امیدواری کرد که پرزیدنت بوش این قانون را حتی در صورت تصویب نمایندگان کنگره وتو نماید.

گفتنی است کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا روزسه شنبه به اتفاق آراء پیش‌نویس قانون موسوم به «خلع سلاح اتمی ایران» را تصویب کرد. در صورت تصویب این قانون در جلسه سراسری کنگره، دولت ایالات متحده موظف خواهد بود از همکاری‌های هسته‌ای با هرکشوری که به برنامه اتمی ايران کمک کند، خودداری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین