کد خبر: ۶۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

۴ دلیل ایجاد آکنه روی پوست

متخصصان پوست می‌گویند که مواردی مانند آکنه و جوش اغلب به دلیل رفتار نامناسب با پوست صورت‌مان به وجود می‌آیند. بسیاری از عادت‌های اشتباه روزانه نیز می‌تواند منجر به آکنه شود.
آفتاب‌‌نیوز :

از لمس کردن بیش از اندازه صورت خود گرفته تا استفاده از محصولات اشتباه؛ این‌ها دلایلی برای افزایش آکنه در پوست صورت می‌دانند، اما متخصصان پوست، به غیر از این موارد، دلایل دیگری را هم که منجر به زدن آکنه روی صورت می‌شود، برشمرده‌اند که در زیر می‌خوانید.

عدم استفاده از محصولات مناسب با سن: بسیاری از مردم در طول زندگی خود از این قبیل محصولات استفاده می‌کنند. پزشکان، استفاده از محصولات متناسب با سن را ضروری می‌دانند و اظهار می‌کنند که تنها از محصولات توصیه شده توسط پزشکان استفاده شود.

4 دلیل ایجاد آکنه روی پوست

استفاده از صابون: یکی از متخصصان پوست می‌گوید: «صابون‌های مخصوص صورت، شیمیایی و سخت هستند و به هیچ وجه به عنوان پاک‌کننده صورت عمل نمی‌کنند. مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های پوستی، سطح PH پوست است. صابون‌های تجاری معمولا PH بین ۹ تا ۱۱ دارند که همین امر موجب بالا رفتن PH پوست صورت می‌شود و مشکلاتی را برای پوست به وجود می‌آورد.» پزشکان هشدار می‌دهند که استفاده از صابون‌های صورت، می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست و در نهایت آکنه شود.

تلفن همراه شما: یک دکتر زیبایی در این باره می‌گوید: «تماس با تلفن همراه می‌تواند مشکلاتی را برای پوست شما به وجود بیاورد. باکتری‌های زیادی روی صفحه تلفن و پشت آن جمع می‌شود که در صورت تماس با پوست، می‌تواند باعث ایجاد لکه و آکنه شود.»

لمس صورت: گاهی پیش می‌آید که ما با انگشتان نجس و آلوده صورت خود را لمس می‌کنیم. این دکتر زیبایی همچنین اضافه می‌کند: «این کار باعث می‌شود که چربی، کثیفی و میکروب بیشتری به پوست ما وارد شود. محصولات مراقبت از مو نیز می‌توانند منافذ پوست را بسته و باعث ایجاد لکه روی پوست شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین