کد خبر: ۶۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

طلا یک درصد گران شد

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در واکنش به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای حفظ نرخ‌های بهره فعلی رشد یک درصدی شب گذشته خود را حفظ کرد و نزدیک به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته ایستاد.
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۷۴ دلار و ۷۱ سنت ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۴۷۸ دلار و ۸۰ سنت پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۴۷۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بانک مرکزی آمریکا پس از برگزاری نشست سیاست پولی خود اعلام کرد نرخ‌های بهره فدرال ثابت خواهند ماند و با توجه به رشد اقتصادی ملایم و نرخ تاریخی پایین بیکاری که پیش‌بینی می‌شود تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ استمرار خواهد داشت، هزینه‌های استقراض به این زودی تغییر نخواهند کرد.

طلا یک درصد گران شد

دلار پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته سقوط کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را تقویت می‌کند.

معامله‌گران در نیمه دوم هفته جاری منتظر تحولات مهمی هستند که به بازارهای مالی در ماه‌های آینده جهت خواهند بخشید. در بخش تجاری، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز پنج شنبه با مشاوران ارشد خود درباره تعرفه‌های جدید روی حدود ۱۶۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی که قرار است از ۱۵ دسامبر اجرایی شود، دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین به نخستین نشست کریستین لاگارد به عنوان رییس بانک مرکزی اروپا چشم دوخته اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹۱۱ دلار و ۸۴ سنت رسید. این فلز روز سه شنبه به دلیل تعطیلی معادن آفریقای جنوبی، برای نخستین بار از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کرد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش داشت و ۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین