کد خبر: ۶۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
معاون سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

جزییات تخفیف‌ها و تعرفه‌های ترجیحی در بندر چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تخفیف‌های ویژه و تعرفه‌های ترجیحی برای تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار خبر داد و گفت: با توجه با این سیاست‌گذاری و عملکرد، پیش‌بینی می‌شود میزان تجارت در بندر چابهار به بیش از سه میلیون تن تا پایان امسال برسد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی حسن‌زاده اظهار کرد: هر شرکت کشتیرانی، تجار یا صاحب کالایی که کالاهای صادراتی و وارداتی خود را از بندر چابهار عبور دهد، مشمول تخفیف‌های ویژه و تعرفه‌های ترجیحی می‌شود که هزینه تمام شده تجارتش بسیار به صرفه‌تر از بنادر دیگر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف از این سیاست‌گذاری و تعرفه‌های ترجیحی تدوین شده، افزایش حجم مبادلات از بندر چابهار بوده است، افزود: این تخفیف‌ها شامل بخش‌های مختلف مانند حقوق و عوارض کشتی، هزینه‌های انبارداری، باربری، و تخلیه‌و بارگیری می‌شود و بر اساس توافقنامه امضاء شده و با توجه به تناز توافق‌شده اعمال خواهد شد.

جزییات تخفیف‌ها و تعرفه‌های ترجیحی در بندر چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اولویت برای در نظرگرفتن این تعرفه‌های ترجیحی در رویه است که در این زمینه می‌توان گفت برای ما صادرات، ترانزیت و پس از آن واردات در اولویت خواهد بود و پس از رویه تناژ نیز تاثیر گذارتر خواهد بود چرا که می‌خواهیم میزان عملکرد بندر چابهار را به ظرفیت موجود ۸.۵ میلیون تنی آن برسانیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته ۲.۳ میلیون تن حجم مبادلات و عملکرد بندر چابهار بود که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافت و با توجه به عملکرد دو میلیون تنی هشت ماهه امسال پیش‌بینی می‌شود این عدد در بندر چابهار به بیش از سه میلیون تن برسد و افزایش بالای ۳۰ درصد را تجربه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین