کد خبر: ۶۲۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
یک کارشناس اقتصادی:

دولت به جای درآمد، روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کند

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت باید هزیننه‌های خود را کاهش دهد، اظهار کرد: منابع درآمدی که دولت در لایحه بودجه در نظر گرفته مطلوب است اما دولت به جای این‌که ثروت خود را بفروشد باید هزینه‌هایش را کم کند.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، با اشاره به لایحه بودجه که توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اظهار کرد: در بخشی از این لایحه به فروش اموال منقول و غیرمنقول دولت اشاره شده است برای تحقق این امر باید دید بازار به چه صورت است. اگر این اموال فروش رود خوب است؛ مهم اعتمادسازی بین مردم است تا مردم به سرمایه‌ گذاری اعتماد کنند. اگر این اعتماد رخ دهد این موضوع مطلوب است در غیر این صورت بودجه‌ای که از این طریق پیش‌بینی شود بعید محقق شود.

وی با بیان این‌که دولت اعلام کرده سهم نفت در بودجه را کاهش داده است، ادامه داد: علی‌رغم این موضوع سهم نفت در بودجه کاهش داده نشده است. از آنجایی که سهم تعاون ملی جدا شده و ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شده به نظر سهم نفت رقم کمی است، اما باز هم رقم بزرگی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

دولت به جای درآمد، روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کند

رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: باید دید مسائل سیاسی و تحریم‌ها به چه شکلی پیش خواهد رفت. اگر گشایشی در این زمینه رخ دهد مشکلی در تحقق بودجه رخ نخواهد داد.

کرد زنگنه در ادامه با تاکید بر این‌که دولت باید هزینه‌های خود را کاهش دهد، اظهار کرد: فروش اموال اقدام خوبی است اما دولت به جای این‌که ثروت خود را بفروشد باید هزینه‌ها را کم کند. دولت فقط روی درآمد کار می‌کند. هزینه‌های دولت کمرشکن است. دولت می‌تواند اموال و شرکت‌ها و حتی طرح‌های نیمه تمام را به کارمندها بسپارد و به آنها سرمایه دهد تا بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

کرد زنگنه ادامه داد: دولت با این جمعیت هرچه نفت و اموال بفروشد و مالیات بگیرد باز هم نمی‌تواند حقوق کارمندان را پرداخت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین