کد خبر: ۶۲۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

سه جیب بر خطوط اتوبوس BRT بازداشت شدند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سه زن جیب بر حرفه‌ای خبر داد که از مسافران خطوط اتوبوس BRT هیجده میلیاد ریال جیب بری کرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در پی شکایت‌های مردمی مبنی بر سرقت اموالشان در خطوط اتوبوسرانی BRT و پایش‌های اطلاعاتی توسط کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی مشخص شد که سارقان سه زن جیب بر حرفه‌ای می‌باشند که در خطوط اتوبوس‌های BRT مولوی، خاوران اموال مسافران را سرقت می‌کنند.

وی بیان داشت: اکیپی از کارآگاهان این اداره مراقبت‌های ویژه در این محدوده را بر عهده گرفتند و با شناسایی چهره این سارقان، موفق شدند مخفیگاه آنان را در محدوده اتابک شناسایی کنند.

سه جیب بر خطوط اتوبوس BRT بازداشت شدند

این مقام انتظامی با بیان اینکه با هماهنگی‌های قضائی و هر سه متهم نام‌های مریم ۴۵ ساله، مهری ۳۰ ساله و نسا ۶۰ ساله دستگیر شدند، توضیح داد: در زمان دستگیری متهمان تعدادی از مردان خانواده هر سه سارق از دستورهای پلیسی تمرد و قصد مقاومت و مداخله را داشتند که پس از مهار و کنترل عملیات، هر سه سارق دستگیر و به اداره هفدهم منتقل شدند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت افزود: در بررسی سوابق موجود در پلیس آگاهی نشان می‌دهد، مهری در سال ۹۱ هم توسط کارآگاهان اداره هفدهم دستگیر و روانه زندان شده است و پس از تحمل ۴ سال حبس در سال ۹۵ آزاد شده است. مریم که مادر مهری نیز می‌باشد در سال ۹۱ به همراه دخترش دستگیر و کمی زودتر از مهری از زندان آزاد می‌شود. سومین متهم که نسا نام دارد و پیرزنی ۶۰ ساله می‌باشد از زنان جیب بر با سابقه پایتخت می‌باشد که دختر و نوه اش را نیز از ابتدا برای جیب بری آموزش داده و در طی این سال‌ها این سه زن در قالب یک کسب و کار خانوادگی به جیب بری از شهروندان مشغول هستند.

این مقام پلیس، گفت: مهری در اعترافات خود در بدو ورود به پلیس آگاهی اظهار داشت: به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارم و روزی صدهزارتومان برای خرید مواد نیاز دارم. دارای یک فرزند ۹ ساله می‌باشم که به خاطر شرایط نابسامان زندگی من و پدرش هنوز به مدرسه نرفته است. همسرم نیز در کمپ بسر می‌برد. پدرم از متهمان اداره هفدهم بوده و چند سال پیش فوت کرده است. از وقتی چشم باز کردم مردان خانواده در منزل می‌ماندند و مواد مخدر مصرف می‌کردند و ما زن‌ها از راه سرقت و جیب بری خرج زندگی مان را تامین می‌کردیم.

وی گفت: متهم در اظهاراتش اضافه کرد: جیب بری را از مادرم یاد گرفتم و او هم از مادرش نسا یاد گرفته است. تمام زندگی من یا در زندان سپری شده یا با دزدی از مردم، بقیه اعضای خانواده ام هم همین طور هستند. روی دست‌های من پر از آثار خودزنی است که در نوجوانی انجام داده ام.

نجفی در ادامه گفت: مریم در تشریح شیوه و شگرد جیب بری شان توضیح داد: شیوه و شگرد ما به این صورت بود که چند نفری سوار اتوبوس می‌شدیم و سوژه‌های خود را از بین زن‌هایی که دستشان بند بود مثلا بچه بغلشان بود یا خرید داشتند یا با گوشی خود صحبت کرده بودند یا گوشی آن‌ها از گوشه کیفشان پیدا بود انتخاب می‌کردیم و یکی از ما گوشی را می‌دزدید و بعد به نفر بعدی می‌داد و اگر در این میان کسی متوجه جیب بری می‌شد ما برای کمک به مال باخته نزدیک می‌شدیم و مشغول همدردی و رفتارهای نمایشی می‌شدیم تا نفر اصلی فرصت فرار داشته باشد و اگر مال باخته با همدستمان درگیر می‌شد چنان نزاع و درگیری و ضرب و شتمی راه می‌انداختیم که شاکی را از درگیری با همدستمان پشیمان می‌کردیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهمان ۶ عدد گوشی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌ها و سایر اموال سرقت شده توسط متهمان بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد کرده اند.

وی عنوان کرد: البته کل این هزینه به جیب آنها نرفته، چون این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر گاها یک گوشی هفده میلیونی را به مبلغ ۶۰۰ هزارتومان در کنار خیابان می‌فروشند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: متهمان با دستور مقام قضائی به منظور شناسایی شاکیان و تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت می‌باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین