کد خبر: ۶۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

اعتراض دانشجویان معترض کره جنوبی مقابل سفارت آمریکا

معترضان خشمگین از درخواست آمریکا از کره جنوبی برای افزایش هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره، امروز (جمعه) تصاویر سفیر آمریکا را تخریب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

معترضان خشمگین از درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش هزینه‌های دفاعی مربوط به حضور نیروهای این کشور در شبه جزیره کره، امروز در سئول خشم خود را بر سر "هری هریس"، سفیر آمریکا در کره جنوبی خالی کرده و تصاویر او را تخریب کردند.

معترضان در مقابل سفارت آمریکا که نیرهای پلیس برای حفظ امنیت در آنجا حضور داشتند، شعار "هریس برو بیرون! ما مستعمره آمریکا نیستیم! ما عابربانک نیستیم!" می‌دادند.

اعتراض دانشجویان معترض کره جنوبی مقابل سفارت آمریکا

معترضان چپ‌گرای کره جنوبی از گروه‌های جوان شعار می‌دادند و چند دانشجو مواد غذایی به سوی تصاویر هریس پرتاب کردند.

آمریکا و کره جنوبی با وجود آنکه مدت‌هاست متحد هستند اما بر سر درخواست اخیر ترامپ برای افزایش هزینه‌های دفاعی به مشکل برخورده‌اند.

کره جنوبی در حال حاضر ۹۰۰ میلیون دلار برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور هزینه کرده است.

اکتبر سال جاری میلادی هم ده‌ها تن از دانشجویان از دیوار محل سکونت سفیر آمریکا بالا رفته تا اعتراض خود را به حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی اعلام کنند.

همچنین قرار است روز شنبه تجمعی از سوی گروه‌های مترقی در مقابل سفارت آمریکا در سئول برگزار شود و آنها به واشنگتن تاکید کنند تا از درخواستش برای افزایش هزینه‌های دفاعی عقب نشینی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین