کد خبر: ۶۲۶۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

چرا اصلاح‌طلبان به فراخوان سران اصلاحات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس توجه نکردند؟

عضو فراکسیون امید معتقد است در شرایطی که شاهد کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشیم، نفع اصلی را تندروها و طیف های رادیکال خواهند برد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد کاظمی نماینده ملایر و عضو فراکسیون امید، گفت: به هر میزان که چهره‌ها و افراد شاخص در انتخابات حضور داشته باشند به همان میزان استقبال مردم بیشتر است. حضور افراد گمنام شاید در برخی شهرها بتواند موثر باشد اما واقعیت این است که در کل از میزان اثرگذاری بالایی برخوردار نیست.

وی افزود: من هم این موضوع را قبول دارم که افراد زیادی می‌توانستند در این میدان حاضر شوند اما این اتفاق رخ نداد و با وجود انکه رهبران اصلاحات و اعتدال فراخوان دادند اما این استقبال صورت نگرفت.

چرا اصلاح‌طلبان به فراخوان سران اصلاحات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس توجه نکردند؟

من فکر می‌کنم این سرخوردگی که در جامعه وجود دارد در این افراد بی‌تاثیر نبوده است و خود من با زحمت راضی شدم و خود را راضی کردم که در این انتخابات ثبت نام کنم. از سوی دیگر هم تاثیرگذاری مجلس کم شده است. همچنین این احساس وجود دارد که تا ما در ارتباط با جوامع بین‌المللی یک گام موثر برنداریم وضعیت ما بهتر که قطعا نخواهد شد مسلم است که ضربه خواهیم خورد.

او ادامه می‌دهد: وقتی حضور افراد کمرنگ باشد طبیعی است که لیست‌ها از قدرت اقناع کمتری برای آنکه مردم را پای صندوق رای بکشانند، برخوردار می‌شوند .

کاظمی درباره اینکه چه کسانی از کاهش مشارکت سود می برند، می‌گوید: در این کاهش مشارکت دشمنان خارجی سود خواهند برد و البته در داخل هم جریان‌های تندرو امکان ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کنند. از آنجا که جریان اصلاحات بیشترین حامی را دارد وقتی برای شرکت در انتخابات مجاب و قانع نشوند در انتخابات شرکت کنند طبیعی است که جریان انتخابات به سود افرادی که تقلیدی در انتخابات شرکت می‌کنند رقم خواهد خورد به نظرم در این شرایط عجالتا جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی ضرر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
1
اصلاح طلب مرده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین