کد خبر: ۶۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲

تاکید کلینتون بر ادامه مذاکرات ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری كلینتون» سرشناس‌ترین نامزد دموكرات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا بار دیگر بر ضرورت مذاکره آمریکا با ایران تاکید کرد و از کاخ‌سفید خواست به گفت‌وگو با ایران ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری كلینتون که عصر پنج‌شنبه در موسسه «امنیت آمریکای نو» سخنرانی می‌کرد، ضمن انتقاد از این که «دولت بوش كمترین تعاملات مستقیم را با تهران داشته و از ادامه تعامل با ایران غفلت می‌كند» گفت: ایالات متحده باید به مذاکرات خود با تهران ادامه داده و رویکردی دیپلماتیک را برای پیگیری منافعش در منطقه دنبال کند.

وی که رفتار دولت نومحافظه‌کار جرج بوش با ایران را «رفتار خاموش شش ساله» می‌خواند در ادامه افزود: بزرگترین چالش آمریكا در جهان احیای رهبری‌اش با ارج نهادن بر متحدان، احترام به ارزش‌ها و درك اینكه قدرت آمریكا بیش از آن است كه تنها با زور آن را نشان دهد، است.

کلینتون با تاکید بر این که «مذاکرات اخیر آمریكا با ایران درباره عراق و افغانستان گامی در جهت درست بوده است» در عین حال گفت: «توصیه من به دولت جرج بوش برای مذاکره با ایران به معنی آن چیزی که برخی نرمش در مقابل حکومت ایران می‌خوانند نیست. اتفاقاً من معتقدم که آمریکا در 6 سال اخیر جدیت و پیگیری لازم را برای حذف مداخلات ایران در عراق و مهار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران انجام نداده است».

وی در پایان یادآور شد که به اعتقاد او، آمریکا همزمان با مذاکره با ایران باید جدیت خود را در پیگیری آن چه نگرانی‌های بین‌المللی در قبال ایران می‌خواند نشان دهد و با همکاری با متحدان خود به جمهوری اسلامی اثبات کند که هزینه دوری از تعامل با جامعه بین‌المللی برای ایران بسیار سنگین خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین