کد خبر: ۶۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

موج آنفلوآنزا در کرمانشاه فروکش کرد/ 6 فوتی و 1300 مورد بستری

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فوت شش نفر و بستری شدن 1300 نفر در استان بر اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد.
موج آنفلوآنزا در کرمانشاه فروکش کرد/ 6 فوتی و 1300 مورد بستری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شروع موج آنفلوآنزا انسانی H1N1 از ابتدای پاییز امسال گفت: طی این مدت 1300 نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری بستری شدند.

وی افزود: همچنین طی این مدت شش نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کردند که این افراد یا سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند.

شکیبا با بیان اینکه موج آنفلوآنزا هم اکنون در استان تقریبا فروکش کرده، گفت: این فروکش کردن بیماری به معنای پایان گرفتن بیماری آنفلوآنزا نیست و از آنجا که فصل سرما ادامه دارد، افراد باید همچنان مراقب باشند.

وی تصریح کرد: این بیماری برای افراد عادی و سالم خطرناک نیست و این افراد در صورت ابتلا بعد از گذشت حدود دو هفته استراحت و استفاده کافی از مایعات و غذاهایی مانند آش و سوپ بهبودی کامل می یابند.

شکیبا افزود: در بحث این بیماری گروه‌های در معرض خطر باید بسیار هوشیار باشند و به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: زنان باردار، کودکان زیر شش سال، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، بیماری کلیوی، ریوی و نیز بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی( افراد HIV مثبت) از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین