کد خبر: ۶۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اشکالات لایحه بودجه ۹۹ بیشتر از لایحه بودجه سال گذشته است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اشکالات لایحه بودجه ۹۹ بیشتر از لایحه بودجه ۹۸ است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی عصر امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۹ اعلام کرده است که ۱۵ درصد به حقوق کارمندان اضافه می‌کند. این در حالی است که تورم چیزی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است. این افزایش جوابگوی معیشت کارمندان نیست. قرار بود این افزایش حقوق پلکانی باشد یعنی دولت به کارکنان ضعیف بهای بیشتری دهد. چنین قیدی در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا درمجلس از «حذف شدن ردیف بودجه قیر روستاها در لایحه بودجه ۹۹» خبر داد و گفت: ما باید این ردیف را برگردانیم. کمیسیون تلفیق به این موضوع توجه داشته باشد. سال گذشته ۶ هزار میلیارد ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شد که هم‌اکنون در حال پرداخت است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اشکالات لایحه بودجه ۹۹ بیشتر از لایحه بودجه سال گذشته است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ردیف بودجه مالیات گفت: دولت در سال ۹۸، مالیات ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده بود. این مالیات در عمل ۷۰ درصد تحقق پیدا کرد. امسال که قرار است وابستگی بودجه به نفت کم باشد، ‌ دولت مالیات ۱۹۰ هزار میلیاردی پیشنهاد کرده است. به نظرم با توجه به فرار ملیاتی موجود در کشور، ‌ اقتصاد زیرزمینی و نبود اطلاعات بانکی و بانک اطلاعاتی، تحقق چنین رقمی برای مالیات غیر ممکن است.

دلخوش افزود: فروش اوراق ۸۰ هزار میلیاردی که در بودجه سال ۹۹ آمده است یعنی انتقال بدهی به سال آینده. بحث دیگر در خصوص فروش دارایی است. رقم فروش دارایی در بودجه ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد بود که که ۳۰۰ میلیارد آن تحقق پیدا کرد. دولت در سال ۹۹ پیشنهاد کرده است که فروش دارایی را به ۵۰ هزار میلیارد برساند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد «سه نرخی شدن بنزین» هشدار داد و تاکید کرد: همه می‌دانیم که دولت تحریم است و تشدید این تحریم‌ها به دولت فشار می‌آورد. در عین حال باید بدانیم که سه نرخی شدن بنزین فساد می‌آورد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پایان نطق خود با بیان اینکه «اشکالات لایحه بودجه ۹۹ بیشتر از لایحه بودجه ۹۸ است» گفت: مسائل مختلفی در جامعه وجود دارد. مثل نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها، ‌ رتبه‌بندی معلم‌ها، بیکاری، بیمه و وام کشاورزان، و سیل گرفتگی‌ها و آب گرفتگی‌ها. به نظر م این مسائل باید در قانون بودجه ۹۹ درست دیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین