کد خبر: ۶۲۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹

دبیرکل اتحادیه عرب: نباید حوادث اخیر جهان عرب را بهار عربی نامید

دبیرکل اتحادیه عرب نامگذاری حوادثی که جهان عرب از سال ۲۰۱۱ با آن روبروست به عنوان «بهار عربی» را رد و اعلام کرد، نباید این حوادث را بهار عربی نام‌گذاری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست "چالش‌های پیش روی امنیت و صلح بین‌المللی" که امروز (یکشنبه) در شرم الشیخ مصر برگزار شد، گفت، ۵۰۰ هزار سوری کشته و بین چهار تا پنج میلیون تن نیز دیگر از کشورشان آواره شده‌اند.

دبیرکل اتحادیه عرب: نباید حوادث اخیر جهان عرب را بهار عربی نامید

وی افزود: بحرانی که در بسیاری از کشورهای عربی به وجود آمد، موجب شد کشورهای همسایه برای سوءاستفاده فرصت را غنیمت شمرند و جریان‌هایی نیز برای پر کردن خلاء در نبود دولت ملی ظهور پیدا کردند.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: جامعه بین‌الملل می‌تواند بهای سنگینی بپردازد. وی تأکید کرد، مسأله فلسطین از بین رفته است.

وی خواستار حل بحران کشورهای خاورمیانه شد و اعلام کرد: نباید حوادثی را که اخیرا در کشورهای عربی رخ داده "بهار عربی" نام‌گذاری کرد.

بهار عربی به انقلاب‌ها، خیزش‌ها و اعتراضات در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا در سال‌های ۲۰۱۰ گفته می‌شود که تاکنون ادامه دارد. این اعتراضات بدان سبب که در کشورهای عرب در حال پیگیری بوده است با عنوان بهار عربی یاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین