کد خبر: ۶۲۶۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

لبنان در بحران ؛ ۱۳۰ زخمی در دومین روز ناآرامی‌ها / احتمال بازگشت حریری به قدرت

هزاران نفر از شهروندان معترض لبنانی برای دومین شب پیاپی به خیابان‌های بیروت آمدند و در میانه آتش و گازهای اشک‌آور خواستار قدرت گرفتن دولتی مستقل و ضدفساد شدند.
لبنان در بحران ؛ ۱۳۰ زخمی در دومین روز ناآرامی‌ها / احتمال بازگشت حریری به قدرت
آفتاب‌‌نیوز :

 معترضان لبنانی در شرایطی با نیروهای امنیتی درگیر شدند که انتظار می‌رود پارلمان لبنان در نشست خود بار دیگر به سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی اعتماد کند و مسئولیت تشکیل کابینه را بار دیگر به این چهره پرحاشیه بسپرد. این در حالی است که حریری در دور پیشین آشوب‌ها از مقام خود کناره‌گیری کرده و به معترضان در خیابان‌های بیروت پیوسته بود.

به نقل از اسکای، شهروندان خشمگین لبنانی در میدان نجمه در بیروت گرد هم آمدند؛ جایی که پارلمان لبنان در آن قرار دارد و درهایش از حدود ۶۰ روز پیش و شدت گرفتن اعتراض‌ها به روی مردم بسته است. آنچه در شامگاه یکشنبه در بیروت رخ داد، یکی از خشن‌ترین رویارویی‌های مردم و نیروهای امنیتی بود و گفته می‌شود به زخمی شدن دست‌کم ۱۳۰ نفر از دو طرف انجامیده است. هر چند بیشتر آسیب‌های سطحی است و کمتر از ۲۰ نفر برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شده‌اند.

پلیس ضدشورش و نیروهای امنیتی برای پراکندن مردم از خیابان‌ها از ماشین آب‌پاش استفاده کرد و آمار صلیب سرخ هم حاکی از آسیب دیدن بیش از ۱۰۰ نفر در ناآرامی‌هاست. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در لبنان امروز برای بازگرداندن حریری به قدرت به توافق برسند. تلاش‌های پیشین احزاب مختلف در پارلمان برای معرفی یک نخست‌وزیر تازه به دلیل شدت گرفتن اختلاف‌ها به نتیجه رسید و همه راه‌ها دوباره به حریری ختم شد.

کشورهای خارجی کمک‌های مالی خود را به لبنان به حالت تعلیق درآورده و منتظر شکل گرفتن یک دولت تازه هستند. لبنان بدون دولت در دو ماه اخیر صحنه درگیری‌های سیاسی و کف خیابانی بوده و شاید امروز آرامش بار دیگر به این کشور پرآشوب بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین