کد خبر: ۶۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

«جومانجی» صدرنشین گیشه بین‌المللی سینما شد

«جومانجی: مرحله بعدی» با فروش ۸۵ میلیون دلاری صدرنشین گیشه بین‌الملل سینما شد و فروش «منجمد ۲» نیز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.
«جومانجی» صدرنشین گیشه بین‌المللی سینما شد
آفتاب‌‌نیوز :

 فیلم «جومانجی: مرحله بعدی» با فروش ۸۵.۷ میلیون دلاری علاوه بر قرار گرفتن در صدر فهرست فروش هفتگی گیشه بین‌المللی سینما، مجموع فروش جهانی خود را به ۲۱۳ میلیون دلار رساند.

به گزارش اسکرین، این فیلم ماجراجویانه و فانتزی با بازی «دواین جانسون»، «کوین هارت»، «کارن گیلان» و «جک بلک»، از این هفته در ۳۴ بازار بین‌المللی کار خود را آغاز کرد و ۱۲.۶ میلیون دلار در اکران اولیه در سینمای بریتانیا فروخت که با رشد ۳۲ درصدی نسبت به فروش آغازین قسمت قبلی این فیلم همراه شده است.

«جومانجی: مرحله بعدی» فروش آغازین ۸.۹ میلیون دلاری را نیز در روسیه تجربه کرد که ۲۲ درصد از فروش آغازین قسمت قبلی بیشتر است و سینماهای آلمان نیز با ۴.۶ میلیون دلار، اکران این فیلم سینمایی را شروع کردند.

انیمیشن «منجمد ۲» نیز با فروش ۷۴.۹ میلیون دلاری، جمع فروش جهانی خود را به ۱.۰۳ میلیارد دلار رساند و به رتبه هفتم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما صعود کرد. این انیمیشن تاکنون ۶۶۶ میلیون دلار از فروش خود را از محل گیشه بین‌الملل کسب کرده و پرفروش‌ترین فیلم سینماهای کره جنوبی (۸۵.۴ میلیون دلار)، ژاپن (۶۷.۳ میلیون دلار)، آلمان (۳۹.۹ میلیون دلار)، فرانسه (۳۷ میلیون دلار) و استرالیا (۱۵.۵ میلیون دلار) بوده است.

قسمت اول انیمیشن «منجمد» در سال ۲۰۱۳ و بر اساس رمان «ملکه برفی» نوشته «هانس کریستین اندرسن» ساخته شد و موفق به کسب دو جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و پنج جایزه جشنواره پویانمایی «آنی» شد و با فروش نزدیک به ۱.۳ میلیارد دلار هم‌اکنون در رتبه دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما پس از «شیرشاه» (۲۰۱۹) قرار دارد.

فیلم اکشن «فورد در مقابل فراری» نیز با فروش بین‌المللی ۵.۱ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه بین‌المللی و جهانی را به ترتیب به ۸۶.۴ و ۱۸۴.۶ میلیون دلار ارتقاء داد.

«جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» هم تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت که ۷۲۶ میلیون دلار آن از محل فروش در کشورهای خارجی (غیر از آمریکا) حاصل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین