کد خبر: ۶۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

بزرگان ادبیات که سال ۲۰۱۹ از دنیا رفتند

جهان ادبیات در سال ۲۰۱۹ شاهد فقدان چند چهره‌ مهم بود که از میان آن‌ها به اولین نویسنده زن سیاه‌پوست برنده جایزه نوبل ادبیات و همچنین نویسنده کتاب‌های محبوب کودکان می‌توان اشاره کرد.
بزرگان ادبیات که سال ۲۰۱۹ از دنیا رفتند
آفتاب‌‌نیوز :

تونی موریسون نویسنده آمریکایی و اولین زن سیاه‌پوست برنده جایزه نوبل ادبیات از مهمترین چهره‌های ادبی بود که در سال ۲۰۱۹ و در سن ۸۸سالگی از دنیا رفت.

همچنین جودیت کِر نویسنده و تصویرگر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان و خالق بیش از ۳۰ اثر که با کتاب مصور «ببری که سراغ چای آمد» خود را به دنیای ادبیات معرفی کرد امسال در سن ۹۵سالگی درگذشت.

هارولد بلوم نویسنده و منتقد ادبی نامدار آمریکایی و استاد دانشگاه ییل که بیشتر برای ارائه «نظریه نفوذ» در دنیای ادبیات شناخته شده است، در سن ۸۹سالگی درگذشت.

سارا دانیوس فیلسوف و منتقد ادبی که به عنوان اولین زنی که ریاست آکادمی سوئدی نوبل ادبیات را برعهده داشت شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۹ در سن ۵۷سالگی و در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

از جمله دیگر نویسندگان و چهره‌های برجسته ادبی که در سال ۲۰۱۹ از دنیا رفتند می‌توان به جودیث ریچ هریس، ماری اولیور،‌ بتی بالانتاین، تونی هورویتز، ادموند موریس، لوئیس ویل و آندره‌آ کامیلری اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین