کد خبر: ۶۲۷۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

فرهنگ مسافرت با هواپیما و نکاتی که باید بدانید

نکته‌ای که باید در تمام طول سفر با هواپیما به خاطر داشته باشید این است که شما در فضای بسته‌ای قرار دارید که امکان تغییر آن در طول سفر با هواپیما وجود ندارد پس باید در همه حال حریم شخصی سایر مسافران را حفظ کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

سفر هوایی و پرواز با هواپیما مثل سایر مسافرت‌ها قوانین و شرایط خاص خود را دارد. البته اکثر افرادی که جز مسافران همیشگی پرواز‌های هواپیمایی هستند به این نکته اشاره می‌کنند که سفر با هواپیما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مسافر پرواز هوایی شرایط و قوانین خاص‌تری را باید رعایت کند.

در این مطلب قصد داریم اداب و رسوم مسافرت هوایی را برایتان شرح دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهمی که در یک پرواز هواپیمایی باید رعایت کنید را مرور کنیم.

فرهنگ مسافرت با هواپیما و نکاتی که باید بدانید

اصول سفر‌های هوایی

۱- به موقع در فرودگاه حاضر شوید

بخاطر داشته باشید برای پرواز‌های داخلی حدود ۲ ساعت و در صورتی که بلیط هواپیمای خارجی دارید ۴ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید تا بتوانید به موقع تمامی مراحل پرواز را انجام دهید و دچار استرس نشوید و دیگران هم منتظر شما نمانند. در هنگام چک بلیط‌ها هم نوبت را رعایت کنید. صندلی هواپیما بر اساس شماره بلیط شما برای شما درنظر گرفته می‌شود و زودتر سوار شدن شما تاثیری بر جایگاه قرارگیری صندلیتان ندارد.

۲- در طول سفر هوایی مراعات سایر مسافرات را بکنید

نکته‌ای که باید در تمام طول سفر با هواپیما به خاطر داشته باشید این است که شما در فضای بسته‌ای قرار دارید که امکان تغییر آن در طول سفر با هواپیما وجود ندارد پس باید در همه حال حریم شخصی سایر مسافران را حفظ کنید. البته اگر با پرواز‌های فرست کلاس سفر می‌کنید، مشکل زیادی با این موضوع نخواهید داشت و داشتن فضای کاملا اختصاصی در پرواز‌های فرست کلاس این امکان را به شما می‌دهد که احساس راحتی که در خانه دارید را اینجا هم تجربه کنید.

اما بیشتر افراد برای خرید بلیط هواپیما، از پرواز‌های اکونومی یا همان پرواز‌های بصرفه و اقتصادی استفاده می‌کنند که تعداد صندلی‌های بیشتری دارد و حریم خصوصی افراد کمتر است. در این شرایط مسافران باید بیشتر رعایت حال همدیگر را بکنند.

شاید شما فرد برونگرایی باشید که دوست داشته باشید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید، اما بغل دستی شما ترجیح می‌دهد که موزیک گوش کند، پس اگر فردی برای صحبت با شما تمایل زیادی نشان نمی‌دهد، سعی نکنید به اجبار مکالمه برقرار کنید. همچنین از صحبت کردن با صدای بند هم خودداری کنید شاید برای بغل دستی‌های شما اصلا جالب نباشد که نظرات شما را بدانند.

از خواباندن ناگهانی صندلی هواپیما پرهیز کنید. اگر میخواهید بخوابید سعی کنید بیش از حد راحت نخوابید و وضعیت مناسبی را انتخاب کنید که سرتان روی شانه بغل دستی نیفتد. از درآوردن کفش‌ها و دراز کردن پا‌ها جدا خودداری کنید تا سفر آرامش بخشی را در کنار دیگران تجربه کنید.

رعایت بهداشت فردی در محیط بسته اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید تمیز و آراسته و خوشبو در هواپیما حضور پیدا کنید و از عطر‌های خیلی تند هم استفاده نکنید.

۳- به مهمانداران احترام بگذارید و به آموزش‌های آن‌ها توجه کنید

مسافران هواپیما می‌دانند که در ابتدای هر پرواز و قبل از بلند شدن هواپیما، مهمانداران آموزش‌های مختلفی را در مورد اطلاعات سفر، موقعیت درب‌های خروج اضطراری هواپیما، نحوه بستن و بازکردن کمربند ایمنی، زمان برخاستن و نشستن هواپیما، نحوه استفاده از ماسک اکشیژن در شرایط خطر، در اختیار مسافران قرار میدهند. به این آموزش‌ها دقت کنید و آن‌ها را جدی بگیرید. رعایت نکات ایمنی در حین پرواز حافظ جان شما است.

رعایت احترام و حقوق مهمانداران بسیار ضروری است. با مهمانداران هواپیما در مورد قوانین سفر بحث نکنید. اگر پرواز تاخیر داشته است، اگر کیفیت غذا خوب نیست، چنانچه با صندلی‌های هواپیما مشکل دارید، هیچکدام تقصیر خلبان یا مهماندار هواپیما نیست. می‌توانید نظرات و انتقادات خود را با شرکت هواپیمایی و ایرلاین مورد نظر خود مطرح کنید و در حین پرواز آرامش خود و بقیه را برهم نزنید.

۴- بانمک بازی در نیاورید

بد نیست بدانید که تمامی کارکنان ایرلاین‌ها و هواپیما‌ها موظف هستند در مورد هر چیز مشکوکی واکنش نشان دهند و امنیت پرواز در اولویت اول ان‌ها قرار دارد. پس بامزه بازی را کنار بگذارید و از شوخی در مورد حمل بمب و اسلحه و گرویان گیری با مهمانداران و همچنین مسافران جدا خودداری کنید. هر مساله به ظاهر شوخی ممکن است نتایج بسیار بدی برای شما به همراه داشته باشد و حتی موجب کنسل شدن پرواز و حتی زندانی شدن شما شود.

۵- مراقب کودکانتان باشید

فرهنگ مسافرت با هواپیما و نکاتی که باید بدانید

معمولا در مسافرت ها، چه مسافرت با خودرو شخصی باشد و چه مسافرت هوایی، حوصله بچه‌ها سر می‌رود و معمولا خانواده‌ها درگیر سرگرم کردن بچه‌ها و شنیدن غرغر و بدقلقی آن‌ها هستند. قبل از اینکه از خانه خارج شوید به فکر به زمانی که در هواپیما هستید و حوصله فرزندتان سر خواهد رفت، باشید. شما کودکتان را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسید. وسایل و اسباب بازی‌های مورد علاقه فرزندتان را به همراه خود ببرید تا در طول سفر بتوانید او را سرگرم کنید. به همراه داشتن چند کتاب داستانی هم فکر خوبی است، به خاطر داشته باشید شما مسئول رفتار‌های فرزندتان هستید و انتظار می‌رود آداب و رسوم مسافرت با هواپیما را رعایت کنید.

۶- وسایل داخل هواپیما را برندارید

وسایلی که در هواپیما در اختیار مسافران قرار می‌گیرد مثل هدفون و ...، جز وسایل رفاهی داخل هواپیما هستند و نباید از آن خارج شوند. با رعایت فرهنگ مسافرت با هواپیما شخصیت خوبی از خود به نمایش بگذارید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین