کد خبر: ۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲

اختلاف در کمیته ائتلاف اصولگرایان؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با افزایش زمزمه تشکیل کمیته 6 نفره اولین قدم جهت رسیدن به ائتلاف در میان اصولگرایان رقم خورد اما در حالی که این اقدام هنوز محقق نشده است، زمزمه اختلاف بر سر نحوه فعالیت آن به گوش می‌رسد.

پس از تشکیل کمیته 6 نفره، تصمیم بر آن شد که هیات 5 نفره‌ای برای نظارت و حل اختلاف بر سر تعیین مصادیق نامزدهای مورد نظر این کمیته تشکیل شود.

روز شنبه در حالی که ده روز از فعالیت کمیته شش نفره سپری می‌شد، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه شورای مرکزی این تشکل گفت: با توجه به ارتباطی که سه گروه منتخب اصولگرا با همان گروه شش نفره با آیت‌اله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران داشته‌اند و مشورت‌هایی صورت گرفته، آیت‌اله مهدوی کنی به این سه جریان اصولگرا (جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان تحول‌خواه و رایحه خوش خدمت) پیشنهاد کرد، دو نماینده عضو این سه گروه، ده نفر را به عنوان نامزدهای خود برای تهران معرفی کنند که در واقع سه گروه روی هم سی نفر را به عنوان فهرست تهران معرفی می‌کنند.

مصباحی‌مقدم افزود: با توجه به این پیشنهاد، دیگر نیازی به تشکیل گروه پنج نفره مرضی الاطراف نیست.

این گونه بود که استارت انحلال کمیته پنج نفره زده شد و این موضوع با واکنش برخی چهره‌های اصولگرا روبرو شد.

«محمدحسین شاه‌ویسی» عضو شورای مرکزی آبادگران جوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در واکنش به سخنان «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی روحانیت مبارز گفت: شاید بهترین پاسخ این باشد که هیچ دلیلی وجود ندارد با طراحی‌های جدید، طراحی‌های گذشته را از بین ببریم.

شاه‌ویسی افزود: این گروه بازتعریفی از جریان اصولگرایی ارائه کرد و ما نباید آن را نفی کنیم و یا در مقام اثبات آن برآییم.

وی ادامه داد: ما نباید نظرات و اقدامات گروه‌های کوچک که برای وحدت‌بخشی جریان اصولگرایی انجام ‌می‌دهند، نادیده بگیریم.

شاه‌ویسی البته تاکید کرد: ما با هر اقدامی که موجبات انبساط جریان اصولگرایی باشد و باعث ورود همه سلایق اصولگرایی باشد، موافقیم.

عضو شورای مرکزی آبادگران جوان با اشاره به شأن و جایگاه آیت‌اله مهدوی کنی در جریان اصولگرا تصریح کرد: جایگاه ایشان در طیف اصولگرایی بی‌بدیل و بی‌همتاست و ما اوامر ایشان را برای خود لازم‌الاتباع می‌دانیم هرچند که بایستی وضعیت سیاسی و راهبردهای کنونی در جریان اصولگرایی را در کنار آن درست تعریف کنیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین