کد خبر: ۶۲۷۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

نماینده عراقی از اقدام احتمالی آمریکا علیه حشدالشعبی گفت

یکی از نمایندگان پارلمان عراق فاش کرد که آمریکا می‌خواهد در آینده مواضع نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت در عراق را هدف قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد کریم» نماینده ائتلاف «الفتح» روز سه‌شنبه به خبرگزاری «معلومه» این کشور گفت: «اطلاعات مهم و خطرناکی از درز گفت‌وگوهای تلفنی بین "مارک اسپر"، وزیر دفاع و "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور [عراق] به دست آمده است».

او گفت: «اطلاعات درز شده نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد مقرها و مواضع متعلق به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت و شخصیت‌های مهم را هدف قرار دهد».

این نماینده عراقی تأکید کرد که بغداد اجازه نخواهد داد واشنگتن نقشه‌های خود در عراق را اجرا کند.

عبدالمهدی و اسپر دیروز دوشنبه تلفنی گفت‌وگو کردند و طی این تماس تلفنی، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور به وزیر دفاع آمریکا در مورد تضعیف جایگاه دولت عراق هشدار داد.

نماینده عراقی در ادامه گفت:‌ «واشنگتن هر از گاهی شخصیت‌های عراقی را هدف قرار می‌دهد تا عراق را به میدانی برای درگیری منطقه‌ای تبدیل کند ولی نمایندگان پارلمان عراق هرگز به آمریکا اجازه نخواهند داد حاکمیت عراق نقض شود».

تابستان امسال، چند مقر و انبار مهمات نیروهای الحشد الشعبی عراق که جزیی از نیروهای مسلح این کشور هستند، در پی حوادث مشکوکی منفجر شدند که تحقیقات به عمل آمده، نشان داده که منشأ این انفجارها، حملات پهپادی است.

مقامات رژیم صهیونیستی در بحبوحه بحث بر سر عامل این حملات، ضمن اذعان به حملات در عراق، مدعی شدند که ایران و نیروهای مورد حمایت این کشور در منطقه مصون نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین