کد خبر: ۶۲۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

مشاور اردوغان: لیبی بخشی از مسؤولیت‌های ترکیه است

در پی امضای توافق‌نامه‌های متعدد توسط آنکارا و دولت توافق ملی لیبی، مشاور رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، لیبی جزو مسؤولیت‌های ترکیه است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه الیوم السابع، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، براساس یادداشت تفاهم امضا شده میان اردوغان و فایز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی، این کشور جزو مسؤولیت‌های ترکیه است.

وی گفت: دولت توافق ملی لیبی نماینده مشروع ملت این کشور است و مابقی نماینده لیبی نیستند و کسانی که آنها را به رسمیت می‌شناسند مرتکب جنایت می‌شوند. ما در حال حاضر در جایگاهی هستیم که می‌دانیم چه کسی بر حق و چه کسی بر باطل است.

اوکتای افزود، برای ترکیه هیچ چیزی مهم نیست و تنها به دنبال منافع خودش است و دولت مستقر در طرابلس نیز در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

دولت توافق ملی لیبی و ترکیه اخیرا در جریان دیدار السراج و اردوغان دو توافقنامه یکی درباره همکاری‌های امنیتی و دیگری در حوزه دریایی به امضا رساندند. هنوز هیچ‌یک از دو طرف جزئیات توافق‌های مذکور را اعلام نکرده‌اند و ترکیه نیز بیان نکرده که محل تلاقی مرزهای دریایی میان این کشور و لیبی کجاست اما عملیات کاوش آنکارا خشم قبرس، یونان و اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین