کد خبر: ۶۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴
دانش جعفری:

نوشداروی دانش جعفری بعد از مرگ سهراب!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید باید تدابیری اندیشیده شود تا كاهش نرخ سود بانكی به ایجاد رانت نینجامد و پول‌ها به سمت جایی نرود كه ایجاد تورم کند. این سخن در حالی از سوی داوود دانش جعفری بیان می‌شود که پیش از این و در هنگام کاهش دستوری نرخ سود بانکی از سوی دولت نهم کارشناسان اقتصادی صراحتا نسبت به اثرات سوء چنین تصمیمی هشدار داده بودند.

داوود دانش جعفری در حاشیه همایش سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی درباره نرخ سود بانكی و رانتی كه متوجه آن خواهد شد، توضیح داد: همان طور كه شورای پول و اعتبار كاهش نرخ سود بانكی را تصویب كرد قطعا تدابیری نیز در كنار این تصمیم خواهد گرفت كه مشكلات مطرح شده به وجود نیاید.

وی در پاسخ به ابلاغ نكردن آیین‌نامه بازار غیر متشكل پولی كه بانك مركزی به دولت ارائه كرده است، توضیح داد: در آیین‌نامه‌ای كه برای این موضوع پیش‌بینی شده بود همه اجزای بازار غیر متشكل پولی از جمله بحث قرض‌الحسنه مطرح شده بود اما با توجه به اینكه حدود شش هزار واحد قرض الحسنه در كشور وجود داشت نظر دولت این بود كه برای واحد‌های قرض الحسنه‌ای جایگاه ویژه‌ای قائل شده و با همان دیدی كه باقی واحد‌های مربوط به بازار غیر متشكل است به آن نگاه نشود.

دانش جعفری با بیان اینكه آیین‌نامه جداگانه‌ای برای صندوق‌های قرض الحسنه باید ارائه شود، گفت: در همین راستا این آیین‌نامه برای بازنگری ارجاع شده و اقدامات اولیه آن نیز در حال انجام است و همین روز‌ها نیز این آیین‌نامه ابلاغ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین