کد خبر: ۶۲۷۴۴۹
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
رحیم‌پورازغدی گفته "ما ۳۰۰ هزار شهید دادیم شما ۳۰۰۰ تا بده!» "

نقد سخنان حسن رحیم‌پورازغدی و حسن عباسی درباره اعتراضات بنزینی و خشونت علیه مردم

«به‌ کار بردن تعبیر «حجامتِ نظام» مورد تأیید عقلای نظام نیست؛ چنانچه رهبری هم در سخنان خود بر ضرورت به‌خرج‌دادن رأفت در حق دستگیرشدگان سخن گفتند و کشته‌شدگان بی‌تقصیر را شهید قلمداد کردند. با در نظر داشتن این گزاره می‌توان دریافت که سخنان رحیم‌پورازغدی و عباسی وجه اشتراکی با خوانش مقام معظم رهبری ندارد.»
آفتاب‌‌نیوز :

«روی‌هم‌افتادگی براندازی و تمامیت‌‌‌خواهی تعبیری است که محمدجواد حق‌شناس درباره اظهارات اخیر حسن رحیم‌پورازغدی به کار برده است. رحیم‌پورازغدی چندی‌پیش در سخنانی گفته بود: «یک وقت کسی گفت اگر جمهوری اسلامی را نخواهید چه کار کنیم؟ گفتم اگر در ساختار جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی قرار می‌گیری، صد تا راه برای اصلاحش باز است؛ به شرط آنکه قوی عمل کنی. [اما] اگر در ساختار جمهوری نیستی، انقلاب کن! ما انقلاب کردیم، هزاران شهید دادیم، هزاران نفر شکنجه شدند، تکه‌تکه شدند بعد هم برای نگه‌داشتن اصل جمهوری اسلامی مجموعا قبل و بعد از انقلاب۲۰۰، ۳۰۰ هزار شهید داریم. کشته بده! ما ۳۰۰ هزار شهید دادیم شما سه هزار تا بده!» حق‌شناس در پاسخ به این اظهارات در توییتر خود نوشت: «در‌ حال‌ حاضر شاهد روی‌هم‌افتادگی نگاه راهبردی ‎براندازان و تاکتیکی ‎تمامیت‌خواهان در رابطه با انتخابات هستیم و این دو جریان همسو، چون دو لبه قیچی عمل می‌کنند تا مشارکت حداکثری در انتخابات شکل نگیرد و صندوق رأی بی‌اعتبار شود.»

چند روز پیش هم یکی دیگر از سخنران‌های جریان تندروی اصولگرایان یعنی حسن عباسی گفته بود: «در حوادث آبان امسال نظام حجامت شد. یک مختصر خونِ کذایی در بدنش بود که حجامت شد. مثل لبنان که در ماه پیش حجامت شد. مثل عراق که ماه پیش حجامت شد. این اتفاقات را بد ندانید.» در واکنش به چنین سخنانی محمود صادقی در نطق میان‌دستور روز سه‌شنبه گفت: «برخی از فرومایگان از آن [حوادث آبان‌ماه] به‎عنوان حجامت نظام تعبیر می‌کنند. شرم بر ما، شرم بر شما که ریخته‌شدن خون جوانان معترضی که در اثر سیاست‌های غلط اقتصادی هیچ امیدی به آینده ندارند را حجامت نظام تلقی می‌کنید.»

نقد سخنان اخیر حسن رحیم‌پورازغدی و حسن عباسی درباره اعتراضات بنزینی و خشونت علیه مردم

در مواجهه با مناقشه میان افرادی چون صادقی و حق‌شناس با رحیم‌پورازغدی و عباسی از یک سو و با ارزیابی ابتدایی و ظاهری می‌توان گفت مجادله ایشان به پایگاه سیاسی و جناحی‌شان مربوط است و هر دو طیف در جهت گرفتن ماهی خود از آب ‌گل‌آلود این‌ روزهای کشور سخن می‌رانند اما وقتی پایگاه فکری موجود در سخنان ایشان را بررسی کنیم، درمی‌یابیم که میزان باور به اصل جمهوریت زاییده دو خوانش از حق حاکمیت ملت است و این تعارض در تمام تاریخ قابل مشاهده است. برای مثال امام علی(ع) در اهمیت بیعت یا همان رأی شهروندان می‌گوید: «همانا بیعت برای امام یک‌ بار بیش نیست و تجدید نظر در آن میسر نخواهد بود و کسی اختیار از سر گرفتن آن را ندارد. آن کس که از این بیعت عمومی سر باز زند، طعنه‌زن و عیب‌جو خوانده می‌شود و آن کس که درباره‌ آن دودل باشد، منافق است.» مفهوم بیعت در واقع همان مشارکت همگانی در تعیین سرنوشت است که حضرت امیر هم بر اساس همین اصل خانه‌نشین شد و سپس به حکومت رسید. این معنا در در آیه ۱۱ سوره رعد هم به وضوح قابل مشاهده است: «خداوند سرنوشت هیچ قومی و ملتی را تغییر نمی‌دهد، مگر آن که آنان آن چه را در خودشان است، تغییر دهند.» بنابراین حق مردم بر تعیین سرنوشت خویش نه‌تنها منافاتی با خوانش اسلامی ندارد بلکه به باور بسیاری از اندیشمندان یکی از ارکان حکومت است؛ مفهومی که دقیقا شکل‌دهنده یکی از پایه‌های جمهوری اسلامی ایران بود؛ چنانچه در شعارهای سال ۵۷ در کنار آزادی و اسلام، جمهوریت نظام هم مورد تأکید مردم قرار داشت و بر همین مشی رهبر فقید انقلاب گفته بود که «این حکومت در همه مراتب خود، متکی به آرای مردم و تحت نظارت و ارزیابی و انتقاد عمومی خواهد بود.»

تبلور حاکمیت مردم با توجه به آموزه‌های دینی در قانون اساسی هم دیده می‌شود و در اصل ۵۶ این قانون آمده است: «حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است‏. هیچ‌کس‏ نمی‌تواند این‏ حق‏ الهی‏ را از انسان‏ سلب‏ کند یا در خدمت‏ منافع فرد یا گروهی‏ خاص‏ قرار دهد و ملت‏ این‏ حق‏ خداداد را از طرقی‏ که‏ در اصول‏ بعد می‌آید اعمال‏ می‌کند.»

در حقیقت گرچه عناوینی مانند دولت - ملت، دموکراسی، آزادی بیان و... که زمینه‌های جمهوریت را شکل می‌دهند در زمره مفاهیم جدید محسوب می‌شوند و جزئیات نظری و عملی آن در تاریخ قدیم بشریت مشاهده نمی‌شود، اما مفهوم این عناوین مربوط به عصر کنونی نیست و گرچه قانون اساسی ایران شکل نظری حق ملت را از قانون اساسی فرانسه اقتباس کرده، اما ریشه‌های آن در آرای پیشینیان قابل مشاهده است و تکامل تدریجی حق حاکمیت ملت باعث شد که جان‌ لاک با تبیین علمی آن و در تشریح دولت و جامعه مدنی قدرت را ملک شخصی کسی نداند، بلکه وسیله‌ای بداند که با اراده مردم به وجود آمده است و مأموریت دارد تا جامعه داوطلبانه شهروندان را ایمن کند و دولت نباید بدون درنظرگرفتن خواست شهروندان به دنبال منافع شخصی خویش باشد، بلکه باید به‌عنوان ابزاری بی‌طرف در دست همه باشد.

بر اساس چنین گزاره‌هایی، وقتی فردی مانند عباسی کشته‌شدن افراد در اعتراضات را به حجامت نظام تعبیر می‌کند یا رحیم‌پورازغدی می‌گوید که اگر خواستار انقلاب هستید باید کشته شوید، تیغ علیه جمهوریت نظام می‌کشند. رحیم‌پورازغدی که احتمالا کشتار مردم توسط رژیم گذشته را محکوم می‌داند، همان نسخه‌ای را تجویز می‌کند که سال‌هاست محل نقد اکثریت جامعه ایران بوده است؛ یعنی اگر انقلاب اسلامی برای رفع و صدالبته منع کشتار و شکنجه به دلیل اعتراض روی کار آمده است، نباید همان راهی را برود که خود منتقدش بوده است. در سخن رحیم‌پورازغدی وجهی از قدرت‌طلبی دیده می‌شود به نوعی که پیدایی انقلاب اسلامی را در حد کسب قدرت تنزل می‌دهد، زیرا اگر خوانش او مبتنی‌ بر معنا بود، درمی‌یافت که معنای موجود در انقلاب اسلامی منع خشونت بود تا جایی که امام خمینی حتی در جریان مبارزات ضد حکومتی، ترورهای هیچ‌یک از گروه‌های مبارز را تأیید نکرد و مشخصا حتی از تأیید اقدامات جمعیت فدائیان اسلام هم سر باز زد.

دیگر آن که سخن عباسی و رحیم‌پورازغدی وجهی از خشونت دارد که نه‌فقط با هیچ‌یک از مبانی اخلاقی سنخیت ندارد، بلکه از لحاظ قانونی هم محل اشکال است، زیرا سلب حیات در نگاه قانون‌گذار بالاترین مجازات است و در تمام شرایط افراد ضد نظام را محکوم به اعدام نمی‌داند؛ در صورتی که هم‌فکران این دو سخنران گویا چنین باوری ندارند. از سوی‌ دیگر مصداق آنها، یعنی اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ هم منطبق بر طرح ادعایی‌شان نیست و هیچ‌کس تمام اعتراضات را در ضدیت با اصل نظام نمی‌داند، بلکه خوانش رایج از اعتراضات اخیر ناظر به مشکلات معیشتی است که طبقات فرودست جامعه را وادار به اعتراض کرد؛ از این‌ رو به‌ کار بردن تعبیر «حجامتِ نظام» مورد تأیید عقلای نظام نیست؛ چنانچه رهبری هم در سخنان خود بر ضرورت به‌خرج‌دادن رأفت در حق دستگیرشدگان سخن گفتند و کشته‌شدگان بی‌تقصیر را شهید قلمداد کردند. با در نظر داشتن این گزاره می‌توان دریافت که سخنان رحیم‌پورازغدی و عباسی وجه اشتراکی با خوانش مقام معظم رهبری ندارد. در پایان باز هم باید گفت که بر خلاف سخن حق‌شناس، هدف نیروهای تندرویی مانند دو سخنران مذکور صرفا تحقق مشارکت حداقلی در انتخابات نیست، بلکه خاستگاه آنها در پی حذف نهاد انتخابی است و شاهد مثال این مدعا را هم می‌توان در پلاکاردهایی جست‌وجو کرد که برخی در راهپیمایی چهارم آذرماهِ میدان انقلاب تهران آورده بودند که روی آنها نوشته شده بود: «مجلس بی‌کفایت، دولت بی‌لیاقت، حاصل انتخاب است.»

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
11
71
این ها پرچم داران خشونت هستند علنا از برخورد قهر آمیز دفاع میکنند مخالف در فرهنگ ایشان دشمن است مخالفان را به رفتار خشن دعوت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خدای بزرگ نیامرزد اینهایی را که دارای چنین صفاتی هستند. الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
11
181
انقلاب کردیم شهید دادیم کشته دادیم ؟ شما بودید یا مردم البته شما از نعماتش و پستهایش استفاده کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
دقیقا، برادرم در کربلای 5 شهید شد و یکی دیگر از برادرانم جانبازه ، خودم سابقه حضور در جبهه دارم ولی در زمره اونایی که رحیم پور گفته نیستم. آقای رحیم پور عکس انداختن با لباس جنگی و حضور در پشت جبهه سابقه محسوب نمی شود. اینقدر خودتان را خودی فرض نکنید و مردم را ناخودی . بعدها معلوم می شود امثال شماها چقدر به اصالت و حقانیت این نظام خیانت کرده اید. بزودی حق و حقیقت روشن می شود.
ملت ولایتمدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
4
101
نیازی به نقد سخنان شما نیست.از نیروهای امنیتی و قضایی بخواهید چه کسانی اسلحه به طرف ملت کشیدن .انها را به ملت معرفی نمایید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
7
113
جناب عباسی فرموده اند ۷۰ میلیون دلار در عراق خرج کردیم ۱۴ میلیارد دلار درآمد کسب کردیم کیهان هم به عراقی ها می گوید سفارت آمریکارا اشغال کنید بعد در عراق تبلیغات راه می افتد که ایرانیها در کشور ما مداخله می کنند حاصل آن می شود که دیگر کالای ایرانی را نمی خرد این کار ها خیانت به کشور است ولی چون آقایان خودی هستند کسی کاری به آنها ندارد آزادی یعنی هر چه می خواهند بگویند و هرچه شد که شد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
12
170
شما ۳۰۰ هزار شهید ندادی ، مردم دادند ولی شما ها دارید بهره اش را می برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
این عباسی موقع جنگ کجا بوده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
10
117
اتفاقا این دو نفر بلندگوی کسانی هستن که شما بهشون میگید عقلا. خودشون مستقیما این سخنان رو نمی زنند تا براشون هزینه نداشته باشه.ولی حرف دلشون رو توسط امثال عباسی میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مترسک یا بلندگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
3
14
چند ده سال است صدا وسیما مروج مسابقه کمیت بین شهرها و سازمان ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
4
73
ازغدی امار سه هزار را از کجا اورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
6
64
آقای رحیم پورازغدی ازکی صاحب شهدا شدید؟ من خودعضوی ازخانواده شهدابه شرایط فعلی فشاربرطبقات پایین جامعه بشدت معترض هستم وچون اکثریت شهداازطبقات پایین بودندلذابدانیدشهدانیزمعترض شماها هستندبس است دیگرشهدا .اسلام.ائمه (ع)رابرخودسپرقرارندهید.مردم ازعوام فریبی دروغ خسته شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
26
22
ازآفتاب عزیزخواهش دارم نظربنده راکه نطراکثریت خانواده شهدا که خودم نیزخانواده شهید هستم سانسورنکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
146
19
آفتابی ها شماها چقدر کج فهم تشریف دارید
اگر مکتب تشیع الان چون خورشیدی می درخشد یکی از پایه های اصلی آن مقاومت و دلیری و شهادت اولیاى الهی و امامان بوده که مظهر کامل آن با شهادت امام حسین بوده
حق شناس حق شناس و صادقی منافق ریشه انقلاب اسلامی را نشانه گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
منافق کسی است که با قصد ساعت دزدیدن و کمپوت خوردن رفته و با بی سوادی تمام خود را صاحب خون و مال و ناموس مردم میداند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
جناب ناشناس؛ وقتی کج فهمان جاهلی همچون تو، افراد متدین و شریفی مثل آقای صادقی و ... را منافق مینامد و منافقان فرصت طلب را از راستگویان حقیقی تشخیص نمیدهد و بر فکر نادرست خود اصرار هم دارد ......... فقط باید گفت فاتحه مع ................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مقاومت و دلیری و شهادت اولیای الهی و امامان معصوم برای این جواب داده که همراه با پاکی و طهارت و شرافت واقعی بوده و بنابراین خداوند متعال حامی و حمایتگرشان بوده، وگرنه بهتر است افرادی همچون این ناشناس که تهمت و افترا زدن به انسانهای مومن و شرافتمند (آقای صادقی، حق شناس و ...) را وسیله ارتزاق خودشان کرده اند، به جای مصادره دینی که همه اش پاکی و راستی و درستی و شرافت است، خود را از آن مبرا کنند تا دیگران هم به انحراف نیافتند تا گناهشان چندین برابر نوشته شود!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
5
107
در برابر تاریخ ایران...حتی نقطه ای هم نیستند این نیز بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
شاید متاسفانه نقطه "سیاهی" باشند!
رضا
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
2
49
معنای حرف رحیم‌پور اینه درواقع: آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته.
عجب!
جناب رحیم‌پور؛ در کنار خواندن متون فلسفی و سیاسی، یک کمی هم تاریخ بخوانید؛ تاریخ آلمان نازی، ایتالیای فاشیستی و....
در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
27
اینها ...... معلومه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
2
36
اون کار بریکه میگه سایت آفتاب کج فهمه!!!!!؟؟؟ باید بهش گفت کفار همه را بکیش خود پندارد
ما هیچ ما نگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
20
9
طی ی پروسه عجیب ک اقای روحانی بصورت ناگهانی و مشکوک ب مغرضانه بودن بنزین رو گرون میکنه و مردم اعتراض میکنن و قاطی اونا معاندین هم وارد میشن و شلوغ میشه تو اون شلوغی کشته هم میشن چ مردم چ معنادین چ نیروهای امنیتی
...
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
10
50
تاريخ ثابت خواهد كرد كه ايندو ( عباسي و ازغدي) مامور از طرف دشمنان ايران هستند تا خونريزي بزرگي بوجود آورند و اين كشور را از هست و نيست بندازن حالا ببينيد كي گفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
10
توکه سانسور کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
28
6
آفتاب نه غروب نیوز، چرا منتقدینتان را با شمشیر تندرو حمله می کنید؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
3
25
آفرین آفتاب نیوز بسیار متن خوبی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
4
43
بابا این دونفرکه مشخصه دوتا آدم هوچی گرهستند و دارندنون میخورندازین حرفها
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
4
34
اوایل انقلاب که مردم کشته شدن شما کجا بودی و خودت را از خیلی عالم فرض نکن یکبار گفتی در شعب ابی طالب مردم گیاه خورده بودند و پوست بدنشان سبز شده بود اگر اینجور است پوست گوسفندان هم سبز رنگ بود عقل کل
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
6
39
درباره سوتی های ازغدی حداقل دوتا نطر میشود نوشت ولی عباسی که ارزش پاسخ به حرفهایش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
هر دو عین همند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
44
6
با اینکه طرفدار دکتر عباسی هستم اونم به این دلیل که ساکت نیست و حرفش رو رک میزنه ولی این حرفش رو هرکاری کردم نتونستم هضم کنم
کسایی که تو اعتراضات کشته شدن جوون های این مملمت بودن که از ندونم کاری یه عده مدیر بی مصرف به ستوه اومده بودن کاری با سردسته ها ندارم ولی اکثریت از جوون های خودمون بودن حالا خون اینها شد خون کذایی؟
انشالله که منظورش این نبوده.
و اما حرف پور ازغدی اینه که ما که انقلاب کردیم کشته دادیم حالا هرکس میخواد باز انقلاب کنه باید کشته بده و پای عقیدش وایسه

حرفش درسته
اونور آبی ها فکر کردن با توییتر و تلگرام و یه مشت خبرسازی میتونن انقلاب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
سعید بابا ، خوبی ؟! علنا داری میگی .......
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
4
27
ازغدی و عباسی، خودشونو عین اسلام میدونن
به همین دلیل همیشه صاحب تریبون هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
2
42
روزگار می گذرد و در اینده خواهیم دید این دو نفر رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
34
6
آقای حق شناس حتما اغتشاشات را خودتان بوجود آوردید نهایت اعترافات آنها را در صدا و سیما خواهید دید بهتر است بیش از این خودتان را شرمنده نکنید چون وضع موجود را خودتان بوجود آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
این اغتشاش چیه حالا ؟ از غش کردن میاد ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
16
6
واقعا باید تاسف خورد از تقطیع و انحراف بحثهای دیگران، چه از جانب صدا و سیما و چه آفتاب نیوز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
4
28
این دو نفر در کجای مملکت قرار دارند که نطق میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
51
6
تا حالا استاد هر چی گفته درست از آب دراومده چرا اینقدر از روشنگری استاد و افراد انقلابی میترسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
2
17
ما هم گیر کردیم. نمیدانیم حرف کی را باور کنیم. به کدام رییس جمهور اعتماد کنیم. تا حالا چیز خوبی در نیامدند. ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
2
19
شهیداحتمتن ازتوبودن مردحسابی همان ملت شهید داده
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
10
46
مطالب این دو نفر ارزش خواندن ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
اشتباهی نظر مثبت زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
57
8
درد و بلای عباسی و رحیم پور ازغدی بخور تو سر کسانی که دغدغه اشان شده حمایت از کشته شده های اغتشاشات آن هم نه کشته شده های بیگناه بلکه بیگناهان بهانه هستند و در اصل لیدرهای اغتشاشات که در آینده اعترافات زندانیهایشان آبرویشان را خواهد برد هنوز اطلاعات بیشتری نیاز است همدستانشان هنوز دستگیر نشده اند
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
57
18
افتاب نیوز مردی این پیاممو بذار

افتاب باز چرت نوشتی!!!! چرا اصل گرانیو ول کردی!!!!

عامل بدبختی مردم همین محمود صادقی،علی مطهری،سلحشور و...هستند،

چرا یکبار بقیه سخنرانی های عباسی از چاپ پول تا...رو نمیگذارید!!!! اونایی که عباسیو میشناسن خوب میدونن عباسی گلوشو برای همین مردم جر داد،اومد طرح های بسیار خوبی داد،اما کو گوش شنوا!!!
همین ازغدی بخاطره گرانی بنزین،با روحانی بحث کرده بود،

متاسفم برای مردمی که اصل موضوع و عامل موضوع رو ول کردند چسبیدن به...

عباسی و ازغدی ورائفی پور و...صدای ما خانواده شهدا و فقرا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
من هم خانواده شهید هستم و این حضرات که نام بردی رو به هیچ وجه قبول ندارم.لطفا فقط از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
تو چی هستی که خانواده شهدا و فقرا روی برای خودت مصادره کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
سامان کاش میتونستی مردی و مردانگی را از افرادی همچون محمود صادقی ها، علی مطهری ها،‌ سلحشورها و ... یاد بگیری و فقط کمی انسان باشی.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
من هم به عنوان یک فرزند شهید و خودم جانباز جنگ هرگز .... عباسی و رحیم پور را قبول ندارم .
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خوب بود خود شما کمی مردانگی و سواد میداشتی ودقت میکردی که عامل گرانی ها چیه ؟ وکیه ؟ حسن عباسی گلوشو با چه حرفایی جر داده ؟ وچه رهنمود هایی رو داده ؟ جز فحاشی حرف دیگه هم داشته ؟ هم چی هم که بگه از هفت دولت آزاده ! خدا وکیلی مشکوک میزنه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خانواده جانبازیم و نظرات این دو تا رو رو هم دو زار قبول نداریم
سید مرتضی دیلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
47
11
باسلام شما که دکتر عباسی رو دارنده مزایا و چند نوع دیگه برچسب میزنی لطفا آمار اموال ایشون رو بگو بعد دم از بخور بخور بزن! بچه هایی که جونشون رو کف دست گرفتن و جنگیدن رو چرا بد نام معرفی میکنی؟ انفاقا شما ها از این جریان بهره میبری! در ثانی شناخت حق وحقیقت کار همه نیست بصیرت میخواد! یه مشت آشوبگر مملکت رو بهم ریختن وغارت کردن، تظام سعه صدر نشون داد، ولی تاکی؟تاکجا؟ الکی حرف نزنید، تو تمام بدبختی ها ومرارتها این سپاه و بسیج ونیروهای انقلابی هستن که کار میکنن، بگم بازم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
اگه باز هم از همین دروغها می خواهی بگی ،زیاد شنیدیم،دیگه نگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
19
22
آقای دکتر روحانی ان شاءالله به یاری و مدد خداوند متعال همیشه برقرار و موید باشید و دشمنانتان همواره در جهنم خودساخته وجود متوهم شان زندگی بگذارنند تا زمانی که به جهنم آن دنیا کوچ کنند و جهانی را از نبود وجود بی خاصیت و متوقعشان خلاصی بخشند. الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
5
30
اگر مردم ایران خون دادند و شهید و شما به اسم خود مصادره می کنید من حرفی ندارم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
4
30
ازغدی که خودش میگفت برای مخالفت با رئیس جمهور محترم و منتخبمون از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند (حالا چرا؟؟؟!!!!) عباسی هم که دیگه برای مردم شناخته شده و حرفاش ...........................
واویلا با این .........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
52
17
مثلا نقد کردید!! برید متن یا فایل صوتی آقایان حسن عباسی و رحیم پوز ازغدی رو ببینید نه یک قسمت برش شده. من شخصا تحلیل های این دو بزرگوار رو خیلی بیشتر میپسندم تا حرف های جناحی اصلاح طلبان رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
چي فرموديد؟! 2 بزرگوار...!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
من به شخصه عاشق سخنرانی رحیم پور ازغدی هستم انصافا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
من هم به مهران مدیری ترجیح میدمشون !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
20
13
میشه بگین آقای پور ازغدی در چه تاریخی این حرفها رو گفتن؟؟
چرا حرفهایی که خیلی وقت پیش گفتن رو الان توی این شرایط برای مردم بازتاب میدی؟؟ هدفت از این کارا چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
دقیقا. این سخنرانی قدیمیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
4
7
بااین نظرات وانتقاداتی که من دیدم لیاقت ماهمین......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
7
5
تا سخنان این دو شخص رو کامل نشنویم قضاوت کردن نادرست است،برش کاری در سایت ها به نفع حزب خودشون بیداد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
2
تاریخ رو بد تفسیر میکنید شما خانه نشینی حضرت رو مثال اوردی برا هم اندیشی جامعه
دقیقا هم اندیشی جامعه در اکثر مواقع برخلاف خواسته خداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
3
1
امیدوارم وجود اینکه نظرم رابزاری داشته باشی
1.ممکن است جنابانی که لب به انتقاد وبدگویی به استاد رحیم پور واستاد عباسی زده اند ونظر داده اتد جیره خواران همین طیف اصلاح طلب باشند که به عدم مملکت را رو نابودی بردند
2.وخوشبینانه ترینش این است که بگیم مردم عادی اند که با این اوضاع واحوال ملت و مملکتمان بخاطر وجود افرادی چون صادقی وسلحشورو طیف فکری اینها باید خیلی تاسف خورد بندگان خدا برید سابقه جبهه وجنگ بودن وشهید دادن دو استاد را باسابقه این آقایان مقایسه کنید وبعد نظر بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
3
اگه این دو نفر منافق هستند.. پس شما را چه بنامیم که در همه حوادث دست در دست دشمنان این کشور گذاشته اید و همنوا با آنها در بلندگوو شیپورها میدمید... شماهایی که در روز انتخابتان تا ۱۴۰۰ دیوانه وار داد میزدید .. حالا که تشت رسواییتان از بام افتاده و آبرویی برایتان نمانده .. فریاد وامصیبتا راه انداخته و پیراهن عثمان علم میکنید؟
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
2
1
من هم مغز سخنان زیبای جناب ازغدی را دوست دارم .
حال شاید جایی اظهار نظرشان همه پسند نبوده , اما عالی اند .
( انصافا باسواد و السابقون هستند ) .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
انصافا شما اهانت و عصبانیت، خشونت و جسارت (توهین) رو ازش حذف کن: میشه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین