کد خبر: ۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳

ارتباط مستقیم حوادث گلاسکو و لندن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس بریتانیا اعلام کرده‌است که شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد بین حمله به فرودگاه گلاسکو و تلاش برای انفجار خودروهای بمب‌گذاری‌شده در شهر لندن ارتباط مستقبم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ویلیام رای رئیس پلیس مرکزی بریتانیا (اسکاتلندیارد) روز یکشنبه با بیان این موضوع گفت: «بین این دو حادثه شباهت‌های بسیار زیادی وجود دارد و ما اکنون میتوانیم تائید کنیم که حمله به فرودگاه گلاسکو نیز یک اقدام تروریستی بوده‌است». 

رای در ادامه گفت: «تاکنون با همکاری سرویس اطلاعات مرکزی بریتانیا پنج‌نفر در ارتباط با حوادث روزهای شنبه و یکشنبه دستگیر شده‌اند و جستجو برای یافتن مظنونین دیگر به سرعت ادامه‌دارد.

روز شنبه یک جیپ مملو از سوخت مشتعل خود را به دیواره شرقی فرودگاه گلاسکو اسکاتلند کوبید و باعث بروز یک آتش‌سوزی بزرگ شد . روز جمعه نیز دو خودرو که مملو از مواد منفجره بودند توسط پلیس‌بریتانیا در شلوغ‌ترین محلات مرکزی لندن شناسایی شده و بمب‌های داخل آنان پیش‌از انفجار خنثی شده‌بود.

گفتنی است دولت بریتانیا در واکنش‌ به اقدامات اخیر تروریست‌ها درجه هشدار امنیت این کشور را به بالاترین حد ممکن ارتقا‌ء داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین