کد خبر: ۶۲۷۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵

۳۰ سال زندان برای مغزهای متفکر "بزرگترین قتل عام سیاسی" فیلیپین

مغزهای متفکر "بدترین قتل عام سیاسی" تاریخ فیلیپین امروز (پنجشنبه) و یک دهه پس از کشتن ۵۸ تن در جنوب این کشور مجرم شناخته شده و به ۳۰ سال حبس محکوم شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

"آندال آمپتوان جونیور"، رئیس گروه "آمپتوانها" و چهار عضو دیگر این گروه توسط دادگاه فیلیپین به ۳۰ سال زندان محکوم شدند. آنان به جرم قتل ۵۸ نفر در جنوب این کشور مجرم شناخته شدند. جسد یکی از قربانیان هیچ وقت پیدا نشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسوی فیگارو، این قتل عام بزرگترین کشتار سیاسی در تاریخ فیلیپین به شمار می آید و برای بی ثبات کردن جناح سیاسی رقیب صورت گرفت.

۳۰ سال زندان برای مغزهای متفکر

در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۰۹، ۵۸ تن که ۳۲ نفر از آنها روزنامه نگار بودند و به جزیره‌ "میندانائو" در جنوب فیلیپین در حرکت بودند، در کمینی قتل عام و جنازهای آنها در یک گور دسته جمعی دفن شد.

مجامع بین المللی این جنایت را محکوم کردند و خانوادهای قربانیان بارها و بارها از روند طولانی قضایی شکایت کردند. حتی شاهدین این پرونده هم کشته می‌شدند.

"گلوریا آرویو"، رئیس جمهوری سابق فیلیپین، درعوض حمایت سیاسی آمپاتوآنها، به آنها اجازه تشکیل یک گروه شبه نظامی چندین هزار نفری را داد تا وی را دربرابر شورش مسلمانان این منطقه یاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین