کد خبر: ۶۲۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

ابراز نگرانی رییس جمهوری چین از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی اش درباره دخالت واشنگتن در امور داخلی کشورش عمیقا ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری شین هوا، شی در این تماس تلفنی درباره «اظهارات و اقدامات منفی» آمریکا درباره تایوان ، هنگ کنگ ، سین کیانگ و تبت عمیقا ابراز نگرانی کرد.

این تماس تلفنی یک هفته پس از آن انجام شد که نمایندگان چین و آمریکا اعلام کردند که در مورد «مرحله اول» توافق تجاری میان دو کشور به توافق رسیده‌اند.

ابراز نگرانی رییس جمهوری چین از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش

«تلویزیون مرکزی چین» گزارش داد که این تماس به درخواست ترامپ برقرار شد.

ترامپ عصر جمعه در توییتی نوشت که در تماسی تلفنی با شی صحبت کرده و پیشرفت‌ هایی در زمینه مذاکرات تجاری، کره شمالی و هنگ کنگ حاصل شده است.

وی نوشت: گفت‌ و گوی بسیار خوبی درباره توافق تجاری با رییس جمهوری چین داشتم. چین خرید مقادیر زیادی محصولات کشاورزی و چیزهای دیگر را شروع کرده است. ترتیبات امضای رسمی توافق فراهم شده است. درباره کره شمالی و هنگ کنگ هم صحبت کردیم.

رییس جمهوری چین صبح جمعه نیز اعلام کرده بود که پکن اجازه مداخله در امور هنگ کنگ و ماکائو که جزو امور داخلی چین محسوب می‌شود را به هیچ نیروی خارجی نخواهد داد.

وی در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد بازگشت ماکائو به چین تاکید کرد: پس از بازگشت هنگ کنگ و ماکائو به چین، سر و سامان دادن امور این دو منطقه اداری ویژه همواره بخشی از امور داخلی چین بوده و ما هیچ گاه نیازی به مداخله بیگانگان نداشته‌ایم. عزم دولت و ملت چین برای دفاع از حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود راسخ است.

ماکائو شبه‌ جزیره‌ای در دریای جنوبی چین است که تا سال ۱۹۹۹ میلادی مستعمره پرتغال بود ولی اکنون بخشی از خاک چین و جزو مناطق ویژه اداری این کشور محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین