کد خبر: ۶۲۷۷۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

مبتلایان به دیابت هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مبتلایان به دیابت هفته ای دو بار ماهی مصرف کنند.
مبتلایان به دیابت هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر امید توپچیان تغییر در شیوه زندگی، بهره مندی از آموزش تغذیه صحیح و ... را در کنترل دیابت موثر دانست و اظهارکرد: پرادراری، پرنوشی، پرخوری، کاهش وزن، افزایش قند خون و عفونت های مقاوم نظیر عفونت های پوستی جزو علایم دیابت بوده که با مراجعه به متخصصین و بهره مند شدن از آموزش ها به راحتی قابل کنترل است.

وی افزود: کاهش حجم مواد غذایی مبتلایان به دیابت به ویژه در وعده نهار و شام را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: بیماران مبتلا به دیابت به سه وعده اصلی و سه میان وعده نیاز دارند و هر دو تا سه ساعت باید غذا مصرف کنند تا از افت قند خون پیشگیری شود.

توپچیان ادامه داد: مصرف ماهی های چرب نظیر سالمون و قزل آلا به شکل بخارپز یا کبابی، لبنیات کم چرب، سبزی های خام و پخته، آجیل خام بدون نمک و نان سبوس دار برای بیماران دیابتی مفید است.

وی جانشین کردن حبوبات به جای گوشت قرمز را برای این بیماران مفید دانست و یادآور شد: مصرف میوه های شیرین و مواد غذایی حاوی قندهای ساده نظیر نوشابه، نبات، عسل، شکر و ... باید تا حد امکان محدود شود.

وی با بیان این که مصرف میوه ها در دیابتی ها باید تحت کنترل باشد، خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌هایی نظیر موز، خربزه، طالبی، هندوانه و ... که شیرین است باید حداکثر به یک عدد یا یک قاچ در روز محدود شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین