کد خبر: ۶۲۷۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

نوبخت: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان خوزستانی پرداخت می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 2 هزار 500 خانوار از باران اخیر دچار خسات شدند، گفت: به منظورجبران خسارت خانوارهای آسیب‌دیده از باران اخیر به هر خانواره مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت امشب در نشست شورای برنامه‌ ریزی استان خوزستان اظهار کرد: این سفر با تاکید رئیس جمهور به منظور ارزیابی و مشارکت در جبران خساراتی که به مردم وارد شد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بارش باران اخیر رخداد کم‌نظیری بود که در سده اخیر کمتر با این‌حجم از نزولات جوی در استان خوزستان مواجه شده‌ بودیم، افزود: بارش باران سبب شد در زمان کوتاهی بیش از 17 میلیون متر مکعب آب روی زمین رها شود که از یک سو هم نعمت بود و از سوی دیگر خسارت زیادی به همراه داشت و مردم را اذیت و ناراحت کرد.

نوبخت: 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان خوزستانی پرداخت می‌شود

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از هم اکنون باید به دنبال رفع مشکل باشیم‌، عنوان کرد: رفع این‌مشکل ابتدا باید در زمینه پرداخت خسارتی باشد که به خانوادهها وارد شده است.

وی افزود: طبق گزارشی که دریافت کردم چیزی حدود 2 هزار و 500 خانوار از باران اخیر دچار خسات شدند و وسایل آنها غیر قابل استفاده و یا کم استفاده شد به همین منظور برای جبران خسارت آن‌ها مقرر شد برای هر خانوار به منظور تعمیر لوازم منزل و تعمیرات جزئی حدود 10 میلیون تومان پرداخت شود که در مجموع مبلغ 25 میلیارد تومان در این خصوص به خوزستان تخصیص داده شد.

نوبخت با تاکید بر اینکه این مبالغ از فردا به سرعت به خانوارهای آسیب‌دیده پرداخت شود، عنوان کرد: چنانچه خسارت بیشتر باشد همان سازوکارهایی که در مورد حوادث غیرمترقبه و طبیعی به کار گرفتیم اجرا می‌شود که بخشی از خسارت‌ها را به صورت بلاعوض و بخشی را به صورت تسهیلات به خانوارها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که به مناطق و معابر عمومی در جریان بارش باران اخیر وارد شد، گفت: از استاندار درخواست دارم فوری از دستگاه‌هایی که تا کنون نیز همکاری داشتند نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام و برآوردی از خسارت‌ها داشته باشند.

نوبخت افزود:دولت خود را متعهد می‌داند آنچه سبب خسارت به زیر ساخت ها شد را پرداخت کند؛ این اقدامات بعد از این جلسه بلافاصله اجرایی شود.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه چه اتفاقاتی باید بیفتد که این حوادث مانند بارش باران اخیر دیگر مردم دچار خسارت نشویم، عنوان کرد: در این زمینه دو بخش فعالیت باید صورت بگیرد یک بخش تکمیل طرح‌های فاضلاب است و نباید منتظر بمانیم اتفاقی بیفتد سپس نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

نوبخت افزود: در بهمن سال 95 پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان در آن سفر برای بحث آب و فاضلاب، ریزگردها، برق، و تکمیل تسطیح اراضی 550 هزارهکتاری از سوی دولت اقدامات تکمیلی صورت گرفت.

وی افزود: در اسفند سال 95 پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان جلساتی تشکیل و برای حوزه‌های آب، فالاب، برق، ریزگردها و موضوع تسطیح اراضی برنامه ای تهیه شد که در 15 فروردین سال 96 اعتبارات آن 5 برنامه تصویب شد.

نوبخت بین کرد: مقرر شد منابع این مصوبه که چیزی حدود 9 تا 10 میلیارد تومان است از محل منابع بودجه عمومی، صندوق توسعه ملی، فایناس داخلی و خارجی تامین شود.

وی عنوان کرد: در سال 97 و 98 در سفری که به خوزستان داشتم از مسؤولان درخواست کردم گزارشی از آنچه مصوب شد را ارائه دهند؛ امروز نیز هر کدام از دستگاه‌های ذیربط گزارش کار اجرای مصوبه را ارائه دادند و بنده از آن‌ها تشکر کردم چرا که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد خسارت بیش از آن چیزی‌ بود که اکنون رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
خب چرا زیرساختها را درست نمیکنید که هرسال اینقدر خسارت ندید والله تدبیر چیز خوبیه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین