کد خبر: ۶۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

آیا ائتلافی جدید در خاورمیانه شکل می‌گیرد؟

پایگاه خبری انگلیسی «اسپکتیتور» روز شنبه در یادداشتی به شکل‌گیری ائتلاف کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

در بخشی از این یادداشت آمده است: «روایت جدیدی در خاورمیانه در حال ظهور است. نقشه‌های جدید در ذهن مسلمان در حال ترسیم شدن بوده و نفرت‌های قدیمی در حال از بین رفتن است.»

این پایگاه در ادامه به سفر سال ۲۰۱۸ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و استقبال گرم مقامات عمانی از وی اشاره کرد و نوشت که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در پاسخ به شبکه خبری الجزیره درباره چرایی اجازه عمان به وزیر خارجه اسرائیل برای سفر به مسقط گفت: «اسرائیل ملتی در میان ملت‌های خاورمیانه است و ما باید برای آینده، سفر جدیدی را شروع کنیم.»

آیا ائتلافی جدید در خاورمیانه شکل می‌گیرد؟

در این یادداشت ادعا شده که نسل جدید جهان عرب از سران کشورهای خود خواستار افزایش رفاه اقتصادی و کاهش درگیری‌های سیاسی بوده و ایجاد ائتلاف از جمله با اسرائیل هستند.

اسپکتیتور در ادامه به روابط امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است که خاخام‌های اسرائیلی آزادانه می‌تواند به کنیسه‌هایی که در دوبی وجود دارد تردد کنند و پادشاه بحرین نیز همین مسیر را در پیش گرفته است.

در این یادداشت آمده است که کشورهای عربی سه دلیل برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند که دلیل اول، خطر اسلام‌گراهای افراطی،‌ دلیل دوم ضرورت اتحاد در برابر ایران و دلیل سوم این است که دولت‌های عربی اسرائیل را به عنوان شریک امنیتی و تجاری می‌بینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین