کد خبر: ۶۲۷۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
سرهنگ نثاری خبر داد؛

سارق خانه عروس و داماد دستگیر شد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که از منزل یک نو عروس و داماد سرقت کرده بود.
سارق خانه عروس و داماد دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

 سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که از منزل نو عروس و داماد سرقت کرده بود و گفت: دوم آذر ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس تشکیل و برای شناسایی سارق یا سارقان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارسال شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم به کارآگاهان، گفت: ساعت هشت شب روز حادثه، برای گرفتن فیلم عروسی به اتفاق همسرم از منزلمان خارج و در ساعات پایانی شب به منزل مراجعه کردیم. با باز کردن درب واحد آپارتمان متوجه برهم ریختگی منزل و سرقت اموال و طلاجات شامل انگشتر- گردنبند و ... به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان شدیم.

وی بیان داشت: کارآگاهان پس از شنیدن گفته‌های شاکی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل سرقت شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق یا سارقان با استفاده از کلید، وارد آپارتمان شده و پس از سرقت اموال از محل گریخته اند.

وی افزود: با مشخص شدن این موضوع، ارتکاب سرقت توسط فرد یا افراد آشنا قوت گرفت.

این مقام پلیسی با بیان اینکه تیمی از کارآگاهان به محل وقوع سرقت مراجعه کردند، عنوان کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، فردی میانسال ابتدا وارد لابی، سپس طبقات و پارکینگ ساختمان شده و پس از سرک کشیدن در طبقات پس از مدت کوتاهی خارج شده است.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات میدانی تصویر واضحی از متهم به دست آمد و مشخص شد که این مرد سابق بر این در ساختمان سکونت داشته است.

نثاری افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه وی در شرق تهران شناسایی و با هماهنگی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، متهم در نوزدهم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم انتقال یافت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آپاهی پایتخت بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی ضمن پذیرش جرم ارتکابی در اظهاراتش، اعتراف کرد: به خاطر مشکلات مالی و تامین هزینه مصرف مواد مخدر سرقت را انجام داده ام و اموال مسروقه را به افراد ناشناس فروخته ام و از آنجایی که در این ساختمان زندگی می‌کردم نقشه سرقت را به تنهایی کشیدم و عملی کردم.

این مقام پلیسی اضافه کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ورود سارقان به ساختمان استفاده از بالکن طبقات اول است، به شهروندان، توصیه می‌شود: حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب کنید و در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده و حتما یکی از دوربین‌ها در محل مناسبی در کوچه و یا خیابان نصب کنید و از نگهدای اموال قیمتی و با ارزش در منزل دوری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین