کد خبر: ۶۲۸۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

نیوزیلند بیش از پنجاه هزار سلاح غیر مجاز را از مردم خریداری کرد

به دنبال انتقادهای فراوان به دولت نیوزیلند مبنی بر وجود هزاران قبضه سلاح غیر مجاز در جامعه، دولت این کشور بیش از پنجاه هزار سلاح را از مردم خریداری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، دولت نیوزیلند از ۶ ماه پیش با اجرای طرح خرید سلاح غیر مجاز از مردم عادی، آنها را به تحویل سلاح به دولت تشویق کرده است.

این طرح امروز (یکشنبه) پایان یافت و بر اساس اعلام دولت نیوزیلند، بیش از پنجاه هزار قبضه سلاح از دست مردم عادی جمع آوری شد. در این طرح بیش از ۳۲ هزار نفر شرک کردند.

نیوزیلند بیش از پنجاه هزار سلاح غیر مجاز را از مردم خریداری کرد

طرح جمع آوری سلاح غیر مجاز در نیوزلند یک ماه پس از تیراندازی مرگبار در مسجدی در این کشور آغاز شد و پس از ۶ ماه به پایان رسید.

خرید اسلحه‌ برای دولت نیوزیلند ۶۶ میلیون دلار هزینه داشته است.

۱۵ مارس سال میلادی جاری ( ۲۵ اسفند ماه سال) ۱۳۹۷، فردی تروریست با سلاح به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۱ نمازگزار را گرفت و قریب به ۵۰ تن دیگر را مجروح ساخت.

«برنتون ترنت» ۲۸ ساله این حمله تروریستی، دارای تابعیت استرالیاست که به جرم کشتار و مجروح ساختن ده‌ها نفر از مسلمانان در زندان به ‌سر می‌برد.

او با نصب دوربین به پیشانی خود این کشتار را به طور زنده از شبکه اجتماعی فیسبوک پخش کرد و ۱۰ دقیقه قبل از آن هم با ارسال نامه‌ای طولانی به چندین مقام از جمله "جسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند قصد خود از این حملات را شرح داد.

استرالیا نیز پس از کشتار دسته جمعی ۱۹۹۶ میلادی در پورت آرتور که منجر به مرگ حداقل ۳۵ نفر شد، قوانین سختگیرانه‌ای را برای خرید و فروش سلاح وضع کرده است.

بیش از یک و نیم میلیون قبضه سلاح در دستان جمعیت پنج میلیون نفری نیوزلند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
چه طرح خوبی این طرح باید در تمام کشور ها اجرا شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین