کد خبر: ۶۲۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۰
اضهارات شدید لیبرمن علیه تهران

ایران به آمریکا اعلان جنگ داده‌است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سناتور جوزف لیبرمن بانفوذترین نماینده حامی رژیم‌صهیونیستی در سنای آمریکا تنها چندهفته پس از نخستین اظهارات شدید ضدایرانی‌اش، بار دیگر از کاخ سفید خواست تا با توجه به «جنگ پنهان عوامل ایران علیه نیروهای ائتلاف در عراق» گزینه حمله نظامی علیه این کشور را به‌ طور جدی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نماینده ایالت کانتیکات در سنای آمریکا شامگاه دوشنبه با اشاره به آنچه که «پرورش خشونت‌طلبی در عراق توسط عوامل ایران» توصیف کرد گفت: «دولت ایالات متحده این مسئولیت را دارد که از تمام ابزارهای ممکن برای توقف عملیات تروریست‌هایی که سربازان ما را می کشند استفاده کند».

لیبرمن با اشاره به ادعاهای روز دوشنبه سخنگوی ارتش امریکا در عراق مبنی بر دست‌داشتن دخالت ایران در حادثه کشته‌شدن پنج سرباز آمریکایی در کربلا گفت: «اخباری از این دست باید حکم زنگ بیدارباش را برای ما داشته‌باشند».

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت: «هیچ‌کس اشتیاقی برای آغاز درگیری نظامی با ایران ندارد»، ولی بلافاصله مدعی شد: «ولی واقعیت این است که دولت ایران با اقدامات خود (در عراق) به ما اعلام جنگ داده‌است». وی سپس در اظهاراتی جنگ‌طلبانه افزود: «شاید چاره‌ای به جز اقدام نظامی علیه اردوگاه‌هایی که ایران از آنها برای تجهیز و آموزش شورشیان ضد‌ائتلاف استفاده می‌کند وجود نداشته‌باشد».

جو لیبرمن اردیبهشت‌ماه گذشته نیز در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در اظهاراتی مشابه گفت: «گمان می‌کنم ما باید خود را برای اقدام نظامی علیه ایران و برای ممانعت ازهمکاری آن‌ها در کشته شدن سربازان آمریکایی در عراق، آماده کنیم». وی همچنین با طرح نمایندگان دموکرات در کنگره و سنا با خروج ارتش آمریکا از عراق مخالفت کرده و آن را «زمینه‌ساز استیلای ایران والقاعده» در آن کشورعنوان کرده‌است.

گفتنی است لیبرمن تنها نماینده مستقل سنای آمریکا است. وی پس از شکست در مبارزات انتخاباتی مقدماتی حزب دموکرات در سال 2006 از این حزب کناره‌گیری کرد و به طور مستقل وارد انتخابات سنا شد و برخلاف پیش بینی‌ها توانست بر رقبای دموکرات و جمهوریخواه خود غلبه نماید. جو لیبرمن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2000 نیز برای احراز پست معاون ریاست‌جمهوری در کنار آلبرت گور حضور داشت که در پایان با اختلاف اندکی رقابت را به تیم بوش-چنی واگذار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین