کد خبر: ۶۲۸۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

طنز/چگونه می‌توان در ۲۱روز ۲۹‌میلیارد درآمد داشت؟

«فنی چیه؟! نتایج میان و می‌رن، این پوله که می‌مونه. من مدت زیادیه توی این حرفه ‏هستم. منتها در جهالت محض بودم. نمی‌دونستم کجا باید برم و کجا باید سرمایه‌گذاری کنم. هر جا ‏می‌رفتم دور از جون، مثل آدم ازم کار می‌کشیدند و بعد پولم رو می‌دادند. اما بالاخره یه‌ جا رو پیدا کردم ‏که فقط پول بگیرم و کار نکنم.‎»
آفتاب‌‌نیوز :

«امروز در خدمت یکی از استادان کسب‌وکار حرفه‌ای هستیم. ایشون در مدت کوتاهی کاری کردند که بیل ‏گیتس و جف بزوس هم انگشت به بینی مانده‌اند. باهاشون یه صحبت‌هایی کردیم تا به رازشون پی ببریم‎.

‎ شهرونگ: آقا سلام. شما از کی و از کجا شروع کردید؟

فرد موفق: اول از همه از خودم تشکر می‌کنم که وقتم رو در اختیار شما قرار دادم تا باهام مصاحبه کنید. ‏در جواب سوال شما باید بگم که من خیلی وقته که در این زمینه فعالم اما هیچ‌وقت به همچین نتایجی ‏که اخیرا رسیدم، نرسیده بودم.‎

شهرونگ: نتایج فنی دیگه؟‎!

فرد موفق: نه‌بابا. فنی چیه؟! نتایج میان و می‌رن، این پوله که می‌مونه. من مدت زیادیه توی این حرفه ‏هستم. منتها در جهالت محض بودم. نمی‌دونستم کجا باید برم و کجا باید سرمایه‌گذاری کنم. هر جا ‏می‌رفتم دور از جون، مثل آدم ازم کار می‌کشیدند و بعد پولم رو می‌دادند. اما بالاخره یه‌ جا رو پیدا کردم ‏که فقط پول بگیرم و کار نکنم.‎

شهرونگ: می‌شه یه‌کم بیشتر توضیح بدید؟‎

می‌شه، ولی قبلش باید مجددا از خودم تشکر کنم که دارم تجربیاتم رو در اختیار شما قرار می‌دم. آره ‏می‌گفتم. نکته کلیدی اول اینه که شما و طرف قراردادتون زبون هم‌دیگه رو نفهمید. این خیلی مهمه. ‏چون باعث می‌شه که طرف مقابل احساس کنه یه‌چیزی کم داره و شما به راحتی می‌تونید بندهای مورد ‏نظرتون رو فشار بدید توی قرارداد. دوم این که خیلی‌ خوشتیپ سر جلسات مذاکره حاضر بشید. حالا بعد ‏قرارداد با پیژامه هم رفتید سر کار اشکالی نداره. این کراوات معجزه می‌کنه موقع قرارداد بستن. حتما ازش ‏استفاده کنید. از فرهنگ و تمدن طرف قرارداد غافل نشید. هی بگید قربون فرهنگ و تمدن‌تون برم. فعلا ‏همینا رو تمرین کنید تا باقیش رو بعدا بهتون بگم‎.

شهرونگ: حرف آخر؟‎

فرد موفق: هیچی. فقط تا یادم نرفته باز هم از خودم بابت وقتی که برای این مصاحبه گذاشتم تشکر ‏می‌کنم. این رو بی‌انصافی که نگم؛ این موفقیت حاصل یه کار جمعی بود. من از همین تریبون ‏استفاده می‌کنم و از آقای م.ت و سازمان تحت مدیریت‌شون یعنی ف.ف.ا تشکر ویژه می‌کنم. اگر درایت ‏اون‌ها نبود، من به این ثروت نمی‌رسیدم.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین