کد خبر: ۶۲۸۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳

برداشت ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: برداشت ماهیان گرمابی از استخرهای خاکی و بتنی هیرمند و آبندان پارک شهرستان «نگور» این استان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی میرانی شاهرودی اظهار داشت: با توجه به پایان فصل پرورش ماهیان گرمابی و سرد شدن هوا، برداشت ماهیان گرمابی از برخی استخرهای خاکی و بتنی سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی گفت: این ماهیان از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد هستند که سالی یکبار از استخرهای ۲ منظوره شیلاتی و کشاورزی سیستان و بلوچستان برداشت می‌شوند.

برداشت ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) علت برداشت این ماهیان در فصل سرما را بازار فروش و تمایل مردم به مصرف ماهی در این فصل عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از استخرهای شمال سیستان وبلوچستان حدود چهار هزار تن ماهی برداشت و روانه بازارهای این منطقه و زاهدان شود.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از چهار میلیون بچه ماهی گرمابی در استخرها و منابع آبی سیستان و بلوچستان رهاسازی شده است.

شاهرودی گفت: صید و برداشت ماهی از آب‌بند پارک با وسعت ۲۰ هکتار، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان نگور که از طریق بارندگی‌های فصلی آبگیری می‌شود، آغاز شد.

وی افزود: این آب‌بندان برای نخستین بار در سالجاری، با رهاسازی حدود ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور علفخوار و بچه ماهی کپور معمولی ماهی‌دار شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) اظهار داشت: هم‌اینک متوسط وزن ماهیان صید شده حدود ۲ کیلوگرم است و برآورد می‌شود حداقل میزان ۳۰ تن ماهی گرمابی از نوع کپور و آمور توسط جوامع روستایی اطراف این آب‌بندان برداشت شود، که نقش مؤثری در تأمین پروتئین و ایجاد درآمد برای مردمان تلاشگر بومی منطقه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین