کد خبر: ۶۲۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

پوریا محمدیان در برنامه تیتر امشب با اعلام این خبر گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزارتومان بود.

وی افزود: در کنار این کد هم ظرفیتی به نام ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به منزله ورود به محدوده ممنوعه بوده و جریمه این تخلف ۹۰ هزار تومان همراه با نمره منفی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی او گفت: این افزایش به همراه مصوبات جلسه امشب وزیر کشور، شامل تسریع در نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل، تشدید برخورد با خودروهای متخلف، آلاینده و اسقاطی، برخورد با صنایع آلاینده، دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی؛ امشب به استانداران ابلاغ می‌شود.

افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان

مخالف طرح شهرداری در کنترل آلودگی هوا بودیم

سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه در وضعیت تشدید الودگی کلانشهرها پلیس هم بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار خود را ملزم به اعمال قانون می‌کند گفت: زمانی که طرح زوج و فرد از درب منازل اعمال می‌شود پلیس هم طبق مقررات عمل می‌کند.

وی با اشاره به طرح شهرداری در کنترل آلودگی شهر گفت: پلیس مخالف آن طرح بود، چون زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده بود.  اعمال ماده ۱۸ در قانون اخذ جرایم از وظایف پلیس به شمار می‌اید.

خودروهای دیزلی، صنایع و نیروگاه‌ها عاملان اصلی آلاینده هوای شهر تهران
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران به صورت اینترنتی عوامل اصلی الایندگی هوا را تشریح کرد.

شهیدزاده با اشاره به سهم ۱۴ درصدی خودروهای بنزینی و سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای شهر تهران، گفت:بیشتر آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌ها و خودروهای گازوئیل سوز با ۱۵ و ۷ دهم درصد و صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها با سهم بالای ۳۵ درصد انتشار ذرات آلاینده در هوای شهر تهران است.

وی افزود: متاسفانه در فصل زمستان بسیاری از این صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت‌هایی مانند گازوئیل به جای گاز استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین