کد خبر: ۶۲۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

تکمیل نخستین موزه زیرآبی نیمکره جنوبی در استرالیا

ساخت نخستین موزه هنر زیرآب نیمکره جنوبی، در استرالیا به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

جیسون دیکرز تیلور (Jason deCaires Taylor) مجسمه ساز دریایی، گفت، در عملیات تکمیل این پروژه ۹ ماهه، از فولاد ضدزنگ و سیمان مخصوص زیرآب استفاده شده است.

وی افزود: این موزه در عمق ۱۸ متری زیر دریا ساخته شده است که ۹ متر و نیم ارتفاع و بیش از ۱۶۰ تُن وزن دارد.

این هنرمند مجسمه ساز، اظهار داشت: در این موزه حدود ۲۰ مجسمه کار گذاشته شده است که هر یک، فعالیت متفاوتی را در زیر آب انجام می دهند.

تکمیل نخستین موزه زیرآبی نیمکره جنوبی در استرالیا

قرار است نخستین موزه هنر زیرآب نیمکره جنوبی، در استرالیا که دولت ایالتی کوئینزلند و موزه هنر زیرآب هزینه احداث آن را تامین کرده اند، آوریل ۲۰۲۰ به روی عموم باز شود.

دیکرز تیلور با اشاره به تنوع و گوناگونی ماهی های اطراف موزه، ابراز امیدواری کرد که گردشگران، دانشمندان و جمعیت زیادی از مشاهده مجسمه های زیرآبی استقبال کنند.

براساس اعلام خبرگزاری شینهوا، وی در عین حال تاکید کرد که از سیستم رزرو برای بازدید استفاده می شود تا از شلوغی بیش از حد جلوگیری شود.

شهر کَن در فرانسه نیز قرار است در سال جدید میلادی میزبان نخستین موزه زیرآب در این کشور و مدیترانه باشد. شش اثر هنری از دیکرز تیلور پیکرتراش انگلیسی در این اکوموزه به نمایش درمی آید. این آثار در آب غوطه‌ور شده و به پایین رانده می شوند تا به کف دریا رسند. هر یک از آثار، ۸ تن وزن و ۲ متر ارتفاع دارند و پیش بینی می شود که جملگی یک محوطه ۵۴ متری را بپوشانند.

این هنرمند که از فعالان زیست محیطی است، تاکنون مسئول خلق بیش از یک هزار مجسمه آبی شناخته شده است. وی در سال ۲۰۰۶ اولین موزه مشابه را در خلیج مولینر (Molinere Bay) در کشور گرانادا در دریای کارائیب افتتاح کرد.

هدف از این نوع هنر نو که آمیخته با زیباشناسی سنتی است، افزایش سطح توجهات به پاکی محیط زیست و نگرانی های مربوط به آن است. از اینرو، اکوموزه‌های دیکرز تیلور در سراسر جهان برگزار می‌شود تا بازتاب دهنده مشکلاتی جهانی باشد که موجودات ساکن زیر آب را تحت تاثیر قرار می دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین