کد خبر: ۶۲۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

تعطیلی مدارس اصفهان یک هفته‌ای شد

مدارس و مهدهای کودک اصفهان که از نخستین روز هفته به دلیل پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی تعطیل بود، فردا چهارشنبه، چهارم دی ماه نیز تعطیل اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان تصمیم به تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی و مهدهای کودک در مناطق ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان در روز چهارشنبه ۴ دی ماه گرفت.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین مدارس شهرهای زرین شهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، خمینی شهر، شاهین شهر، برخوار، نجف آباد و شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز فردا چهارشنبه تعطیل است.

تعطیلی مدارس اصفهان یک هفته ای شد

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی و همچنین بررسی تحلیلی شاخص های آلایندگی در ایستگاه های سنجش کیفی هوای محیط زیست، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا با حضور همه اعضا در استانداری اصفهان تشکیل جلسه داد و با بررسی ابعاد موضوع، تصمیماتی اتخاذ کرد.

شیشه فروش گفت: تا پایان پنج شنبه این هفته که شرایط پایداری هوا پیش بینی شده، طرح زوج و فرد و معاینه فنی خودروها و نیز برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان به صورت ویژه اعمال می شود.

وی با اشاره به ادامه محدودیت فعالیت صنایع آلاینده تا پنجشنبه، ادامه داد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم اعلام شده که بر توقف فعالیت این واحدها نظارت داشته باشند.

به گفته وی، تعطیلی واحدهای تولید گچ و آجر در منطقه برخوار، اصفهان و شاهین شهر و نیز صرفه جویی در مصرف گاز و خودداری از سوزاندن بقایای گیاهی و ته مانده مزارع که بار آلایندگی دارد از دیگر تصمیماتی بود که در این کارگروه گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در کنار تمام برنامه ها، به منظور حفظ سلامت و در معرض آلودگی قرار نگرفتن دانش آموزان، کارگروه مصوب کرد که مقاطع تحصیلی در اصفهان و ۱۰ شهر استان در روز چهارشنبه چهارم دی ماه تعطیل باشد.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس، بار ترافیکی کاهش یافته و از انباشت آلاینده ها جلوگیری می شود، تصریح کرد: پیش بینی هواشناسی این است که از فردا بعدازظهر، به تدریج غلظت آلاینده ها کاهش پیدا کند.

وی با تأکید براینکه حفظ سلامت عمومی مهمترین مساله است، گفت: در روزهای گذشته که اقداماتی چون تعطیلی مدارس و نظارت جدی پلیس راهنمایی و رانندگی بر تردد در شهر و همچنین اقدامات مهم برای کنترل منشأ آلایندگی ها صورت گرفت، در کاهش آلودگی هوای شهر مؤثر بود و همه شهروندان دیدند که شهر خلوت تر و آلودگی هوا کمتر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
بیچاره بچه فقیرا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین