کد خبر: ۶۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵

برق گران می‌شود نه سهمیه‌بندی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نیرو سهمیه‌بندی برق كه در روز‌های اخیر اخباری درباره آن منتشر شده است را تکذیب کرد. پرویز فتاح گفت: این مطالب یك استنباط نادرست و كاملا برعكس از صحبت‌های رییس‌جمهور بود.

وی در جمع خبرنگاران افزود: دكتر احمدی‌نژاد در سفر به استان بوشهر و افتتاح سد «رئیسعلی دلواری»، از دستاورد‌های سهمیه‌بندی بنزین و تاثیر آن در كاهش مصرف سوخت صحبت كردند. 

فتاح ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، از رییس دولت خواسته بودیم كه اشاره‌ای نیز به كنترل مصرف برق ازسوی مشتركان داشته باشند كه مكمل تبلیغات رسانه‌یی ما باشد؛ براین اساس، ایشان در ادامه سخنرانی، اشاره‌ای به این مبحث كردند و گفتند «با توجه به ‌٢٠ میلیون مشترك برق اگر هر كدام یك لامپ ‌١٠٠ وات خاموش كنند، دو هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود».

او خاطرنشان كرد: درواقع اصلا امكان سهمیه‌بندی برق وجود ندارد و به هیچ‌وجه چنین بحثی نبوده و نیست و من كاملا تكذیب می‌كنم. در این راستا دسته‌ای كه استنباط نادرست داشته‌اند، شایسته است این مطلب را اصلاح كنند.

فتاح با اشاره به رشد هشت درصدی مصرف فعلی برق نسبت به تابستان سال گذشته و این‌كه رقم مذكور در اتحادیه اروپا ‌٥/١ درصد است، یادآور شد: برای منطقی كردن مصرف و جلوگیری از اسراف موافق افزایش نرخ‌ها هستیم؛ البته این موضوع را مجلس شورای اسلامی‌ تصویب كرده و اگر دولت آن را تا امروز به وزارت نیرو ابلاغ نكرده به دلیل ملاحظه مردم و نگاه مردمی‌ بوده است. اما به هر حال این مساله در كمیسیون اقتصادی دولت بررسی شده و امیدواریم در روز‌های آینده به وزارت نیرو ابلاغ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین