کد خبر: ۶۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰

بیش از ۶۰ پناهجو در کانال مانش نجات داده شدند

بیش از ۶۰ مهاجر که با چند قایق قصد عبور از کانال مانش و رسیدن به بریتانیا را داشتند در روز پس از کریسمس از آب گرفته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش شده که ۴۹ نفر در چهار قایق جداگانه بوسیله نیروهای مرزبانی بریتانیا از آب گرفته شدند و به انگلستان منتقل شدند و همچنین دو قایق دیگر که ۱۴ پناهجو سرنشین آن بودند،‌ بوسیله گارد ساحلی فرانسه از آب گرفته شدند.

وزارت کشور بریتانیا می‌گوید سعی می کند هر کسی را که قصد ورود غیرقانونی به بریتانیا داشته باشد به خاک اروپا بازگرداند.

بیش از ۶۰ پناهجو در کانال مانش نجات داده شدند

فعالان خیریه‌های حامی حقوق پناهجویان این "سختگیری" دولت بریتانیا را "بسیار غیرمسئولانه" توصیف کردند.

عملیات جستجو و نجات این پناهجویان گرفتار شده در دریا از ساعت‌های اولیه امروز پنجشنبه ۲۶ دسامبر که در بریتانیا به مناسب کریسمس تعطیل رسمی است، بوسیله هلیکوپتر، هواپیما و دو قایق گارد ساحلی بریتانیا آغاز شد.

شب گذشته یک قایق مجهز امداد و نجات از بندر دوور برای نجات پناهجویان راهی دریا شد.

وزارت کشور بریتانیا گفته "مهاجرت غیرقانونی یک عمل مجرمانه است و کسانی که تلاش می کنند به طور غیرقانونی به بریتانیا بیایند و همچنین باندهای تبهکاری که این سفرهای غیرقانونی را فراهم می‌کنند همه قانون‌شکن هستند و جان افراد را به خطر می اندازند."

وزارت کشور بریتانیا همچنین گفته که گشت ساحلی در سواحل فرانسه دوبرابر شده و وسایل نقلیه مخصوص و تجهیزات اکتشافی نیز در این سواحل مستقر شده است.

بریجیت چپمن از شبکه اقدام برای مهاجران کنت که خود مستقیما با پناهجویانی که بوسیله قایق وارد بریتانیا می‌شوند، کار کرده واکنش وزارت کشور بریتانیا به این مساله را "شرم آور" خوانده است.

او با اشاره به کنوانسیون پناهجویی۱۹۵۱سازمان ملل گفته "لحن بسیار تند" دولت بریتانیا نسبت به این مساله "در قوانین بین الملل" جایی ندارد.

خانم چپمن گفته در این کنوانسیون آمده که " پناهجویان نباید به خاطر ورود غیرقانونی مجازات شوند."

او گفته "من به وزارت کشور یادآوری می‌کنم که مسیح یک پناهجو بود آیا آنها او را هم نمی‌پذیرفتند؟"

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین