کد خبر: ۶۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اوتار پرادش هند

مقامات محلی اوتار پرادش برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اقدام به بستن اینترنت در شش بخش این ایالت کردند. در جریان اعتراضات روزهای گذشته در نقاط مختلف ایالت اوتار پرادش ۱۹ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

در هند و همزمان با مراسم مذهبی روز جمعه در ایالت شمالی اوتار پرادش، شرایط امنیتی برقرار شده و نیروهای نظامی زیادی به این منطقه اعزام شده‌اند.

این مراسم مذهبی تنها چند روز پس از اعتراضاتی است که به خاطر اصلاح قانون شهروندی در این کشور برگزار شد و به خشونت کشیده شد.

تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اوتار پرادش هند

در جریان اعتراضات روزهای گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی در نقاط مختلف این ایالت ۱۹ نفر کشته و صدها نفر از معترضان مجروح شدند.

مقامات محلی اوتار پرادش برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اقدام به بستن اینترنت در شش بخش این ایالت کردند.

پس از یک هفته قطعی اینترنت، در حال حاضر اینترنت در بسیاری از بخش‌ها مجددا وصل شده است.

مسئولان ایالت اوتار پرادش گفته‌اند که برای کنترل و نظارت بر اعتراضات از پهپاد استفاده خواهند کرد.

روز گذشته کمیسیون ملی حقوق بشر هند خواستار توضیح پلیس ایالت اوتار پرادش در مورد نحوه برخورد با اعتراضات اخیر شده.

براساس قانون جدید، به درخواست شهروندی مهاجران غیرمسلمان سه کشور همسایه به سرعت رسیدگی می شود در حالی که این مزیت برای مهاجران مسلمان منظور نشده است.

مسلمانان و برخی از مدافعان حقوق بشر در هند این قانون را تبعیض‌آمیز دانسته و علیه آن دست به اعتراض زده‌اند.

صدها هزار نفر در سراسر هند در اعتراض به این قانون شرکت کردند اما ایالت اوتار پرادش شاهد درگیری خشونت آمیز معترضان و پلیس بود.

ماموران پلیس گفته‌اند که تنها از باتوم و گاز اشک‌آور برای پراکندن معترضانی که مراکز حساس را هدف قرار داده بودند استفاده کردند اما در برخی موارد، ماموران پلیس به سوی تظاهرکنندگان شلیک کردند که تلفاتی برجای گذاشته است.

این ماموران گفته‌اند تنها در شرایطی که جانشان در خطر بود به تیراندازی متوسل شدند اما مخالفان گفته‌اند بعضی از ماموران بدون این که در خطر باشند دست به تیراندازی زدند. همچنین موارد دیگری از نقض حقوق بشر نیز مطرح شده است.

رهبران جامعه مسلمانان هند گفته‌اند این قانون عملا مسلمانان را به شهروندان درجه دوم این کشور تبدیل می کند و باید لغو شود. آنان گفته اند که بعضی از ماموران پلیس ضد شورش عمدا به سوی معترضان به خصوص معترضان جوان تیراندازی کردند که در چند مورد به کشته شدن آنان منجر شد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین