کد خبر: ۶۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰

هاشمی:‌ دانشگاهیان اصل 44 را پیگیری کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای هیات دبیران و شورای مركزی جامعه‌ی اسلامی دانشگاهیان ایران با اشاره به جایگاه دانشجویان و استادان نزد افكار عمومی جامعه تاكید كرد كه دانشگاهیان باید روند اجرای اصل 44 را پیگیری و با مقالات و سخنرانی‌های علمی مردم و مسوولان را ترغیب و توجیه كنند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقادی عالمانه را بهترین راه برای بهتر شدن امور دانست وبا اشاره به مناظره آقایان ستاری فر و رهبر در صدا و سیما گفت: اقبال جامعه به این مناظره به خاطر طرح علمی مباحث اقتصادی بود.

ایشان یكی از دستاورد‌های مهم گسترش مراكز دانشگاهی در كشور را بومی شدن بسیاری از دانش‌ها‌یی بیان كرد كه پیش از این وارداتی بودند.

هاشمی رفسنجانی درخصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پایگاه مهم برای تداوم انقلاب اسلامی و حضور نیروهای متدین و معتدل و نمودی از وحدت نظام است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح‌های متعددی كه برای بهینه كردن سربازی ارایه شده، گفت: باید از دو سال عمر جوانان در سربازی برای پیشرفت همه جانبه كشور چنان استفاده كرد كه كسی احساس بطالت نكند.

ایشان از همه دانشگاهیان خواست كه با نشریه‌های عالمانه،‌ مباحث اسلامی نظام در ابعاد سیاسی، اقتصادی و حتی ادبی را منصفانه نقادی كنند كه در آن صورت باعث ارتقای معلومات جوانان كشور و آشنایی آنان با واقعیت‌ها می‌شود.

در آغاز این دیدار چند تن از استادان دانشگاه و اعضای شورای مركزی اسلامی دانشگاهیان به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل مختلف كشور پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین