کد خبر: ۶۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳

15 میلیون دلار صرفه جویی بنزین و تصمیم دولت

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز پنجشنبه اداره كل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، محمد رحمتی كه در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه تعریض پل جاجرود و شش خطه جاجرود ـ پردیس سخن می‌گفت تصریح كرد: با توجه به ایمنی بالا، آسایش و انبوهی جابه‌جایی‌ها و مصرف حداقل یك ششم سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌ای، اهتمام وزارت راه و ترابری بر گسترش خطوط ریلی در كشور است.

وی گفت: چنانچه سالانه یك هزار كیلومتر راه‌آهن در كشور ساخته شود، در چند سال آینده تمام مراكز استان‌ها به شبكه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند.

وزیر راه و ترابری خاطرنشان كرد: ضرورت گسترش خطوط ریلی در كشور از پشتوانه علمی و تئوریك برخوردار است و امیدواریم با اهتمام مسوولان در احداث راه‌آهن بسیار سریعتر از وضعیت كنونی حركت كنیم و امسال این مسئله اجرایی شود.

رحمتی ادامه داد: ایران به لحاظ وسعت پهناور است و اكنون پیمانكاران راهسازی در سراسر كشور در حال فعالیت هستند و تقریبا تمام مراكز استانها از طریق آزادراهها و بزرگراهها به یكدیگر متصل می‌شوند و در شهرهای بزرگ كمربندی احداث شده و یا در حال احداث است.

وی اظهار داشت : در سال گذشته در كشور یك هزار و ‪۴۰۰‬ كیلومتر معادل راه اصلی در كشور ساخته شده است كه ‪ ۲‬برابر میزان راهسازی در طول برنامه سوم توسعه است.

وزیر راه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و گستردگی استان تهران و تشكر از حضور استاندار و مدیركل راه و ترابری استان به دلیل اجرای سریع پروژه جاده جاجرود گفت: موازی جاده جاجرود اتوبانی در حال ساخت است كه تاكنون ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال برای آن هزینه شده و به ‪۵۰۰‬ میلیارد ریال اعتبار نیز نیاز دارد.

همچنین آزادراه تهران - پردیس و كمربندی بومهن در حال ساخت است و كار حفر پنج كیلومتر تونل در طول این مسیر به اتمام رسیده است كه با اتمام این پروژه‌ها مسئله ترافیك در این مسیر حل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین