کد خبر: ۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۲
خوش آمدگویی هواداران انگلیسی به كعبی

شاهزاده پارسی در لسترسیتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین کعبی با قرارداد دو ساله‌ای كه مبلغ آن فاش نشده به لسترسیتی پیوست. روز گذشته سران لستر ادعا كردند مدافع ایرانی را در رقابت شدید با چهار باشگاه لیگ برتر به چنگ آوردند. مارتین آلن، سرمربی لستر سیتی پس از بستن قرارداد به سایت رسمی باشگاه گفت:« خرید بسیار مهمی بود. ناظران تیم‌های لیگ برتر مراقب این بازیكن بودند. برای همین آوردن او به انگلستان بدون از دست دادن قرارداد برای ما مساله مهمی به حساب می‌آمد.» كعبی كه در پنجاه دیدار ملی به میدان رفته سال ‌٢٠٠٣ در تمرینات ولورهمپتون شركت كرده بود. او پس از انتقال به باشگاه انگلیسی گفت:« وقتی شنیدم كه لستر به من علاقه دارد، پیشینه‌شان را مرور كردم و از این كه نام‌های بزرگی نظیر گری لینكر و امیل هسكی را در این باشگاه دیدم، هیجان زده شدم. می‌خواهم عالی بازی كنم و به اعتماد باشگاه پاسخ بدهم. همیشه می‌خواستم در اروپا بازی كنم و لستر این موقعیت را به من داد.» 

به گزارش ایسنا، كعبی تابستان گذشته در سه دیدار ایران در جام جهانی بازی كرد و همین موضوع نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. 

**واكنش هواداران انگلیسی به انتقال حسین كعبی
هواداران لسترسیتی در بخش ویژه سایت رسمی BBC به كعبی خوش آمد گفتند و از او با عنوان‌هایی نظیر «شاهزاده پارسی» «برگ برنده روباه‌ها» «ستاره آینده‌دار» و «كوچك اما مهار نشدنی» یاد كردند. 

این اظهار نظر یكی از هواداران روباه‌ها (لقب لسترسیتی) است: «بازی‌های كعبی را در جام جهانی تماشا كرده‌ام. حركاتش با توپ باورنكردنی است و در كارهای هجومی هم بسیار خطرناك می‌رسد. اما، نكته جالب تكل‌ها و تیزهوشی‌اش در كارهای دفاعی است. با این جثه كوچكی كه دارد به سختی می‌توان از سدش گذشت.» 

"بلوبردسال" یكی دیگر از هواداران انگلیسی در بخشی به نام «كعبی» اظهارنظرهای BBC نوشت:« من بلیت‌های فصل تیم كاردیف سیتی را خریده‌ام اما، به ایرانی‌ها احترام می‌گذارم. شما هواداران لستر خرید و سرمایه‌گذاری بی‌نظیری انجام داده‌اید. به شما تضمین می‌دهم كه فصل آینده كعبی را به لیگ برتری‌ها می‌فروشید و پول خوبی به دست می‌آورید. دوازده ماه پیش به سران باشگاه سفارش می‌كردم كه كعبی را بخرند اما، كسی به حرف من توجه نكرد، حالا لستری‌ها او را خریدند. با دادن تنها هشت پوند بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا را تماشا كنید، ببینید چه بازیكنی خریدید. به عنوان یكی از هواداران كاردیف به شما برای خرید این بازیكن ایرانی حسادت می‌كنم، البته برای شما و حسین آرزوی موفقیت می‌كنم.» 

**نگاهی به باشگاه لسترسیتی
لسترسیتی ‌١٨٨٤ تاسیس شد. آنها را با لقب «روباه‌ها» در فوتبال انگلستان می‌شناسند. در حال حاضر نماینده شهر لستر در لیگ دسته دوم بازی می‌كند. بهترین افتخاری كه آنها به دست آورده‌اند، ایستادن در جایگاه دومی لیگ برتر و چهار بار حضور در فینال جام حذفی انگلستان است. تنها سه بار قهرمان جام اتحادیه و شش بار قهرمان لیگ دسته دوم شده‌اند. ورزشگاه‌شان «واكرز» ‌٣٢٥٠٠ صندلی گنجایش دارد. از افتخارات اروپایی لسترسیتی می‌توان به حضورشان در جام در جام اروپا (‌١٩٦٢/١٩٦١) اشاره كرد. میلان مانداریچ، رییس این باشگاه است. 

بازی‌های لستر با داربی كانتی و ناتینگام فارست، داربی به حساب می‌آید. سی و شش مربی تا كنون روی نیمكت روباه‌ها نشسته كه شاید سرشناس‌ترین‌شان، مارتین اونیل باشد. در بازار نقل و انتقالات تابستانی به جز حسین كعبی و جیمی نیلسن دانماركی تازه واردها همگی به عنوان بازیكن آزاد قرارداد بسته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین