کد خبر: ۶۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴

هجوم پوپولیست‌ها برای پیوستن به حزب جانسون

هزاران تن از افراطی‌های دست‌راستی و پوپولیست از گروه فاشیستی «اول بریتانیا» در هفته‌های اخیر به عضویت حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» درآمده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه گاردین گزارش داد که تاکنون پنج‌هزار نفر از اعضاء گروه اول بریتانیا به دلیل آنچه مواضع ضد اسلامی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خوانده می‌شود به این حزب پیوسته‌اند.

این نهاد فاشیستی که رهبر آن سال گذشته به اتهام ترویج نفرت علیه مسلمانان بازداشت شد، با صدور بیانیه‌ای تائید کرد که رویکرد رادیکال جانسون نسبت به اسلام، اعضاء آن را برای پیوستن به حزب محافظه کار تشویق کرده است.

هجوم پوپولیست‌ها برای پیوستن به حزب جانسون

«اشلی سایمون» سخنگوی اول بریتانیا که به تازگی توسط پلیس ضد تروریسم مورد بازجویی قرار گرفته است گفت:«ما از حزبی که موضع محکمی دربرابر اسلام رادیکال اتخاذ کند حمایت می‌کنیم. در این شرایط به نظر می‌رسد محافظه کاران مایل به چنین کاری هستند. »

حزب محافظه کار از سوی نهادها، مراکز و جنبش‌های اسلامی انگلیس متهم است که با وجود ریشه‌های اسلام هراسی در داخل این حزب، اقدام جدی برای حل آن صورت نداده و رهبران آن لاپوشانی می‌کند.

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا سال گذشته در نامه‌ای به دبیر حزب محافظه کار نوشت بدون فوت وقت درباره وضعیت اسلام هراسی در این حزب تحقیق شود. حزب محافظه کار تنها به تازگی فردی را برای تحقیق در رابطه با اسلام هراسی انتخاب کرده که خود دارای دیدگاه‌های اسلام‌هراسانه است.

«اشلی سایمون» می‌گوید که اکثر اعضاء اول بریتانیا از مواضع تند نخست وزیر و وزیر کشور انگلیس علیه مسلمانان استقبال می‌کنند. وی افزود؛ آنها می خواهند جنبشی را در داخل این حزب علیه مسلمانان ایجاد کنند که از مواضع ضد اسلامی جانسون طرفداری شود.

«اول بریتانیا» در سال ۲۰۱۱ توسط اعضای حزب دست راستی «ملی بریتانیا» تشکیل شد و علاوه بر تبلیغات منفی علیه مسلمانان در فضای مجازی، تجمعات اعتراضی علیه مسلمانان در مقابل مساجد و به راه انداختن تظاهرات در اعلام مخالفت با مسلمانان و مهاجران را در کارنامه خود دارد.
پاول گولدینگ رهبر گروه اول بریتانیا در انتخابات شهرداری سال ۲۰۱۶ لندن شرکت کرد اما رأی کافی برای تصدی این سمت را به دست نیاورد. به دنبال پیروزی صادق خان در این انتخابات، این گروه افراطی تهدید کرد که علیه مقامات مسلمان اقدام نظامی در پیش خواهد گرفت.
او همچنین در جریان نخستین سخنرانی صادق خان در سالن شهرداری لندن، به نشان اعتراض پشتش را به او کرد.
گولدینگ پارسال به ۱۸ هفته حبس و معاونش «جیدا فرنسون» به دلیل ترویج و تحریک نفرت علیه مسلمانان به مجموع ۳۶ هفته حبس محکوم شدند.

حرب جانسون در انتخابات پارلمانی دو هفته پیش انگلیس موفق شد اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان این کشور را کسب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین