کد خبر: ۶۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۸
تحلیل سلامتی از دلیل حمله به دولت‌ها پیشین

چرا گذشته را تخریب می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تخریب دولت‌های گذشته را ناشی از شکست سیاست‌های دولت نهم دانست و اظهار داشت: عده‌ای برای این که سیاست‌های اشتباه خود را توجیه کنند همه گذشته را زیر سوال می‌برند، چرا که بسیاری از شعارها و وعده‌هایی که داده شده تحقق پیدا نکرده و مسائل اقتصادی بغرنج‌تر شده و بیکاری افزایش یافته است.

اظهارات محمد سلامتی پس از آن مطرح می‌شود که هفته پیش سید محمد خاتمی در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس دانش‌آموزی گفت: عده‌ای به صراحت اعلام می‌کنند که نباید بگذاریم بعضی افراد و گروه‌ها در عرصه انتخابات شرکت کنند و برای تخریب به هر نوع دروغ و تهمت و شانتاژ نیز متوسل می‌شوند.

دو روز پس از آن که سید محمد خاتمی نسبت به «پروژه تخریب» اظهار نگرانی کرد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به زیر سوال بردن گذشته اعلام خطر کرد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این که نباید گذشته را زیر سوال ببریم هشدار داد: ما ارزش‌های بسیاری در گذشته خود داریم و عملکرد ما عملکرد موفقی بوده و اگر هم نواقصی در آن وجود داشته است کسی حق ندارد آن گذشته را زیر سوال ببرد چرا که اگر آن گذشته تخریب شود دیگر نمی‌توان آن را ساخت.

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت: معمولا کسانی که در قدرت هستند دو گونه می‌توانند عمل کنند؛ یا برنامه‌ای داشته باشند و براساس آن کار انجام دهند و بیلان مثبتی را ارائه دهند که بیلان آن‌ها با بیلان دولت‌های گذشته مقایسه شود که اگر این گونه عمل شود نیازی به زیر سوال بردن دولت‌های گذشته نیست و یا روی تخریب دولت‌های گذشته تکیه می‌کنند.

به اعتقاد وی، دولت نهم چون برنامه و جهت مشخصی ندارد، بیشتر روی تخریب دولت‌های گذشته تکیه می‌کند تا بتواند مردم را به شکلی مجاب کند که متاسفانه این شیوه، شیوه پسندیده‌ای نیست.

وی تاکید کرد: تخریب دولت‌های گذشته با هدف توجیه سیاست‌های اشتباه انجام می‌شود.

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتقاد از شیوه تخریبی که عده‌ای پیشه خود کرده‌اند و گذشته را زیر سوال می‌برند، اظهار داشت: هرچند سیاست‌های گذشته بدون نقص نیست،‌ اما این که همه سیاست‌های گذشته زیر سوال برود ناشی از سیاست‌های ناشیانه‌ای است که عده‌ای در پیش گرفته‌اند.

سلامتی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد متوجه نیستند وقتی مردم نسبت به همه آن چه در گذشته انجام شده بدبین شوند، به کارهایی که در حال حاضر نیز انجام می‌شود بی‌اعتماد می‌شوند و به قول معروف «خشک و تر با هم می‌سوزد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین