کد خبر: ۶۲۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست «محمد بن زاید» شکست خورده است

رئیس شورای عالی دولت لیبی با اشاره به اینکه «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق این کشور تمامی گزینه‌های سیاسی ممکن را نابود کرده است، تأکید کرد که حفتر در هیچ‌یک از توافقات سیاسی آینده جایی نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

«خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت لیبی با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی درباره لیبی، از جامعه بین‌الملل خواست به مسئولیت خود عمل کند.

وی در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی و «عقلیه صالح» رئیس پارلمان شرق لیبی از سال ۲۰۱۴ از خارج از جمله مصر و امارات عربی متحده پشتیبانی می‌شوند.

شورای عالی لیبی: محور شر به ریاست «محمد بن زاید» شکست خورده است

او افزود که درخواست کمک دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه پس از آن صورت گرفت که حفتر و عقیله صالح از فرانسه و ایتالیا درخواست کمک کردند.

المشری در عین حال گفت: «ما از ترکیه درخواست نمی‌کنیم که به نیابت از ما جنگ کند، ما می‌توانیم از سرت، طرابلس، مصراته و الزاویه حمایت کنیم ما تنها از ترکیه ایجاد توازن در میدان را می‌خواهیم.»

این مقام لیبیایی مصر را به هدایت کودتا در لیبی متهم کرد و گفت که حفتر حتی برای متحدان خود دیگر به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته است.

او درباره روسیه نیز تصریح کرد که روسیه تا به امروز به صورت علنی از جنگ در کنار حفتر سخنی نگفته بلکه تنها برخی شرکت‌های روسی در کنار حفتر هستند و مسکو دولت وفاق ملی را به رسمیت شناخته است.

المشری افزود: «ما به دنبال ایجاد ائتلاف نیستیم بلکه برای هماهنگی با کشورهای همسایه تلاش می‌کند و ما روابط اقتصادی با تونس و الجزائر داریم.»

این مقام لیبیایی در ادامه گفت که الجزائر ابدا نیروهای مصری در مرز خود را نمی‌پذیرد. وی با ابراز خوش‌بینی به پایان بحران در لیبی در سال جدید میلادی، سال ۲۰۲۰ را «سال رهایی» خواند.

المشری همچنین گفت که جامعه جهانی تنها به دنبال نفت و مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: «ما اکنون شاهد شکست محور شر به رهبری "محمد بن زاید" [ولی‌عهد ابوظبی] علیه بهار عربی هستیم.»

المشری با اشاره به اینکه حفتر همه گزینه‌های سیاسی ممکن را نابود کرده است، گفت که حفتر در هیچ سازش سیاسی جایی ندارد.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس در غرب کشور که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین