کد خبر: ۶۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

افشای جزئیات اعزام شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به خاک لیبی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه فاش کرد، ترکیه برای انتقال گروه‌های جدیدی از شبه‌نظامیان سوری به لیبی با ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار حقوق آماده می‌شود.
افشای جزئیات اعزام شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به خاک لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) در سایت خود درباره عملیات ترکیه برای انتقال شبه‌نظامیان از خاک سوریه به لیبی به نقل از منابعی موثق اعلام کرد، تعداد شبه‌نظامیانی که تا این لحظه از خاک سوریه به شهر طرابلس، پایتخت لیبی رسیده‌اند، به ۳۰۰ تن می‌رسد و تعداد سربازانی که برای آموزش وارد پایگاه‌های ترکیه شده‌اند، حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تن است.

به گفته این منابع، حقوق اعلام شده از طرف ترکیه برای هر یک از این نیروها برای مدت سه یا شش ماه حضور در لیبی ، حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است و هر چقدر که این مدت افزایش یابد، بر حقوق این نیروها نیز افزوده می‌شود.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تعداد زیادی از این سربازان و شبه‌نظامیان منتقل شده به لیبی از اعضای سابق گروه "جنبش حزم" (از قوی‌ترین گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا در استان ادلب) هستند که چند سال قبل منحل شدند.

این مرکز گزارش داد، به فایل‌های صوتی فردی دست یافته که به نظر می رسد متعلق به یکی از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حال گفتگو با گروهی از سربازان درباره آمادگی‌شان برای اعزام به طرابلس از عفرین است.

در این فایل صوتی شخص یاد شده می‌گوید: ساعت ۱۰ صبح از عفرین حرکت خواهیم کرد، ما برده دلار نیستیم اما شرایط و بدهی‌هایی که داریم ما را مجبور به این کار می‌کنند.

برخی منابع لیبیایی نیز اظهار کردند: بر اساس نقشه گوگل، این شبه‌نظامیان در منطقه صلاح‌الدین که ورودی جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی است، جمع شده‌اند. بر اساس فیلم‌هایی که به دست ما رسیده، این شبه‌نظامیان در پایگاه التکبالی که پیش از این متعلق به ارتش لیبی بود اما این روزها به کنترل نیروهای وابسته به ترکیه درآمده، مستقر هستند. همچنین بر اساس این تصاویر، در طول تقریبا یک ماه اخیر ساخت و سازهایی در این پایگاه انجام شده که نشان می‌دهد ترکیه در حال آماده‌سازی آن برای ورود نیروهای وابسته به خود بوده است.

این مرکز دو روز قبل فاش کرده بود گروه‌های وابسته به ترکیه در منطقه عفرین در شمال حلب چهار مرکز نام‌نویسی برای آنهایی که می‌خواهند به میدان‌های درگیری در لیبی بروند، افتتاح کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین